Öt éve, hogy a Pongrácz úti villamoshidat fölújították, és akkor kikötötték, ötévente tesztelni kell a műtárgyat. Ez volt hát az első próbaterhelés, a híd gond nélkül átment. A 4295+4341-es Tatra-vonat és a 2111-es CAF próbálta, ahogy ilyenkor „illik”: homokzsákutasok ültek a villamosokon.

A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Balogh Zoltán)

A Pongrácz úti villamoshíd a fővárosnak hálózatilag és a kínálkozó látványban is kitüntetett helye: a villamospálya nyomvonalának megállapítása során két, egymást különszintben keresztező vasútvonalat kellett szintén különszintben lekeresztezni, e követelmény olyan megoldáshoz vezetett, amelyet valóságban alig, inkább csak terepasztalokon láthatunk, S-alakú vonalkifejtés a híd és az aluljáró között a magasságnyeréshez. E helyzetet tovább bonyolította, hogy az egykori BNV-főbejárat elé szintén ebből a vonalszakaszból ágazott le egy hurokvágány, amely az úgynevezett Királyvágányt szintben keresztezte, megfelelő felsővezetéki kiszakaszolásokkal a nagyvasúti és a villamos-felsővezeték között.

A helyszín továbbá a magyar vasúthálózat origója: ha valaha épül majd Budapesten főpályaudvar egyáltalán, annak ezen a helyen kell állnia, ahol a kelet–nyugati és az észak–déli vonalak között a legjobb átszállókapcsolatok építhetők ki. Hogy az építészetileg is kihívást jelentő főpályaudvarnak még egy hídon átvezető villamoskapcsolata is lesz, csak hab a tortán.

A térség egyébként Enyedi Ildikót is megihlette: nemrég Berlinben Arany Medve-díjat nyert Testről és Lélekről című filmjének fontos jelenetei játszódnak ezen a villamosvonalon, de nem itt, hanem a Keleti pályaudvar vágányelőtere felett átívelő hasonló híd megállójában.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!