Eltűnt 777-es: a kulcs a hetedik ív

iho   ·   2014.09.02. 11:15
cim5
Az ausztrál, a kínai és a maláj kormány közös sajtóértekezletén az ausztrál kormány egyik tagja elmondta: amikor a Malaysia Airlines 370-as járata eltűnt a radarernyőkről, a légitársaság földi személyzete műholdas telefonon próbált kapcsolatba lépni a személyzettel.

Ennek a sikertelen hívásnak a részletes elemzése alapján jutottak szakértők arra a következtetésre, hogy a gép „kicsit korábban” fordult dél felé, mint azt eddig gondolták. Amint ezt többször megírtuk, az eredetileg északkeleti irányba tartó járat a Dél-kínai-tenger fölött változtatott irányt a legutolsó rádiókapcsolat után, keresztben átrepülte a Maláj-félszigetet majd az Indiai-óceán délkeleti övezetében repült tovább.

Három ország fogott össze a kutatás folytatásához: Malajzia, Kína és Ausztrália

A műholdas telefonhívásra a személyzet ugyanúgy nem reagált, mint ahogy a gépen lekapcsolták az összes többi kommunikációs rendszert is, ennyiben is megerősítve azt a gyanút, hogy valakik szándékosan számoltak fel minden kapcsolatot a gép és a külvilág között.

Ugyanakkor a hívás részletes elemzése alakította át egy kissé a kutatás lehetséges térképét, ezek szerint a valószínű zóna még mindig annak az enyhén délnyugatra tartó ívnek a területén van, amelyet eddig is felvázoltak, de most az ív legdélebbi szakaszát tartják a gép fizikai eltűnése, tengerbe zuhanása legvalószínűbb helyszínének, és ez lesz a hamarosan induló újabb kutatások kiinduló pontja.

A műholdas hívás elemzése szerint a legvalószínűbb helyszín a legdélibb, hetedik ív

A maláj közlekedési miniszter ugyanezen a sajtóértekezleten elmondta, Ausztrália és Malajzia osztozik a várhatóan 52 millió dolláros kutatási költségeken, amely három héten belül belekezd a mintegy 60 ezer négyzetkilométernyi, tehát Magyarország területe kétharmadának megfelelő tengerfenék vizsgálatához. A helyszínt három hajóról pásztázzák át, érzékeny szonárokkal és videó-berendezésekkel, amelyeket a fenék fölött száz méterrel vontatnak át az adott szakaszokon. A kutatás időtartamát egy teljes évre becsülik, de a nyilatkozatok szerint a gép roncsaira rábukkanhatnak akár az első, akár a 365. napon.

A korábbi eszközökhöz képest fejlettebb szonárokkal és a már feltérképezett óceáni fenék ismeretében keresik a roncsot

Nem lesz könnyű a keresés, mivel a korábban feltérképezett tengerfenék mélysége is erősen változik a kutatási zónában, vannak részek, ahol mindössze hatszáz méter, majd nem messze már 6600 méter mély az óceán. Mindeközben ugyancsak a kérdéses „hetes ívben” új tengeralatti vulkánokra bukkantak 2000 méter mélységben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek