Az eredmény elsősorban a teherszállítás 663 millió koronás nyereségének köszönhető, míg a személyszállítás veszteséges volt 2018-ban. A teherszállítást a ČD Cargo, a Cseh Vasutak leányvállalata végzi. Tavaly a vasút 68,4 millió tonna árut szállított, 2,3 millió tonnával többet, mint 2017-ben.

Bár a cseh állami vasúti társaság tavaly 179 millió utast szállított, a legtöbbet az utóbbi tíz évben, a veszteség mégis 230 millió koronára rúg. Ennek legfőbb oka a regionális vasúti közlekedés elégtelen finanszírozása és az energia drágulása. Sokba kerül a pótlóbuszok bérlése is a vasútvonalak lezárása idején, például az időjárás okozta problémák gyakorisága miatt.

A Cseh Vasutak tavaly 3,5 milliárd koronával 31,4 milliárd koronára csökkentette a tartozásait.

A tavalyi nyereség döntő részét a cseh állami vasúti társaság a kocsipark megújítására szeretné fordítani, hogy növelje versenyképességét.

Csehországban a több mint 23 ezer személyt alkalmazó állami vasutakon kívül kisebb magán részvénytársaságok (például a RegioJet vagy a Leo cégek) is üzemeltetnek vasúti járatokat. A RegioJet bevételei tavaly 1,1 milliárd koronára emelkedtek, a cég nyeresége a hivatalos közlemény szerint 101 millió koronát tett ki.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!