A légitársaság később újabb közleményt adott ki, és ebben az Emirates és a flydubai codeshare járatai hálózatának bővüléséről számol be. A közleményben egyebek  mellett ez olvasható: „A 2019-es év folyamán tovább bővül a codeshare járatok száma olyan új flydubai célállomásokkal, mint Nápoly és Budapest”. Szerkesztőségünk kérdésére a társaság megerősítette: a napi egy, 777-essel repült Emirates járat nem szűnik meg, a flydubai kiegészítő lehetőség lesz (egy korábbi flydubai sajtótájékoztató szerint júniustól, Boeing 737 MAX 8-asokkal), további jó átszállási lehetőségekkel, a magyar főváros és Dubai között.

Jelenleg az Emirates és a flydubai közös hálózatába 216, 2022-re pedig várhatóan 240 desztináció tartozik, így a világ bármely pontja elérhető az utasok számára Dubajon keresztül.

Korábban írtuk:

Hogy lehet kevesebb géppel legalább annyi kapacitást nyújtani egy adott időszakban, ha egyébként a járatok számát valamilyen okból csökkenteni kell? A választ most az Emirates nyújtja, a kényszerhelyzet lényege a Dubai International egyik pályájának időleges lezárása, a megoldás lényege, hogy nyilván az egypályás üzem kívánalmaihoz alkalmazkodva, a vonalakon kevesebb napi járatot kell indítani, de  ezt a kiesést ellensúlyozza, ha egy-egy gép nagyobb férőhellyel repül.

(fotók: Emirates, Dubai Airports)

Mint ismeretes, az Emirates flottája mindössze két típusból áll, a kétszintes A380-as óriásból, illetve a kéthajtóműves B-777-esből. A Dubai International déli pályáját április 16. és május 30. között zárják le és végzik el a felújítást, ami a nagyforgalmú légikikötőben a gépmozgások számának csökkentését kell, hogy jelentse, a változások erre reagálnak, ugyanakkor Tim Clark Emirates-vezér megfogalmazása szerint „a nemzetközi piaci trendek és a működési kapacitások” figyelembe vételével határozzák meg a változásokat.

A járatok számát a légitársaságnak egynegyedével(!) kell csökkentenie, és a flottájából 48 repülőgépet kell erre az időszakra leállítania. Ami a kevesebb járat/nagyobb gép megoldást illeti, ennek jellemző példája, hogy, amint a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény fogalmaz: „az Emirates emblematikus kétemeletes repülőgépe elsőként repül Skóciába, Glasgow-ba 2019. április 16. és május 31. között. Az összesen 489 férőhelyes A380-as a napi két Boeing 777-300ER járatot fogja helyettesíteni a kifutópálya felújítása idején. 2019. június 1. és szeptember 30. között az Emirates ismét napi két járatot fog üzemeltetni Glasgow-ba, ebből az egyiket Boeing 777-300ER, a másikat Airbus A380 repülőgéppel fogja teljesíteni a nyári szezonban megemelkedett utasforgalom miatt.” A Dubai–Moszkva Domogyedovo járat háromról napi kettőre csökken, a napi egy budapesti 777-es járatot nem említi a közlemény.

A légitársaság a pályafelújítástól függetlenül is változtat 2019-es menetrendjén, lesz bővítés is, de rendszerint a pályazár után. Athénba a közlemény szerint március 31. és október 6. között napi két Emirates járat fog repülni, a nyári csúcsidény alatt az egyik járatot a nagyobb kapacitású Airbus A380-as repülőgép teljesíti. Ugyanebben az időszakban a flydubai-jal kötött megállapodás révén ismét elindítja napi járatát az Emirates Zágrábba, míg Rómába napi három járattal közlekedik majd a légitársaság, a harmadik járat azonban a felújítás ideje alatt szünetelni fog. Júliusban és augusztusban napi két járattal repülhetnek az utasok Stockholmba.

A magyar utasok által is sűrűbben használt Dubai–Bangkok–Sydney vonalon napi egy járatot töröl a társaság május 19-től, a közvetlen Sydney összeköttetés napi háromra jön ki,  akik Bangkokból repülnek az ausztrál nagyvárosba, „az Emirates partner légitársasága, a Qantas járatai közül válogathatnak.” 2019. március 31-étől napi egy járat indul Dubajból Perth-be (vagyis az eddigi heti 11014 helyett heti hétszer, de az 380-as lesz).

Az észak-amerikai járatok közül az Emirates közleménye Bostont emeli ki: ide is háromosztályos A380-as repül majd a 777-300-as helyett, naponta egyszer. Dél-Amerika: a Dubai–Rio de Janeiro járatot heti hétszer a kisebbik 200LR Tripla Hetesek járják, innen hetente háromszor a chilei Santiagóba, négyszer Buenos Airesbe repülnek tovább.

Fontos terepe az Öböl-menti társaságok terjeszkedésének Afrika, a talán a légiközlekedésbe eddig legkevésbé bekapcsolt kontinens. Az Emirates napi kettőre sűrít Casablanca felé, heti háromról hétre emeli a nigériai Abudzsába tartó járatait, további bővítések: Accra, Conakry és Dakar.

Még néhány érdekes információ a közleményben a flotta alakulásáról: a 2019/20-as pénzügyi évben az Emirates hat új Airbus A380 repülőgépet vesz át, ezzel egyidőben hét régebbi Boeing 777 gépet von ki a forgalomból. Az Emirates 2018. novemberében fogadta az utolsó Boeing 777-300ER-t, az új generációs Boeing 777X-ek átvétele pedig 2020-ban kezdődik meg.

A Dubai Airports szerint a Dubai International 4500 méteres déli pályájának (12R-30L) felújítása a tervezett élettartam elérése miatt esedékes, de szükséges a pálya infrastruktúrájának, pályafényeinek modernizálása is. Hatvanezer tonna aszfaltot használnak fel a pálya és a rávezető gurulók felújítására, a lecserélendő főkábelek hossza 800 kilométer, a modernizált fénytechnika 5500 új lámpatestet igényel. Hasonló nagy felújítást végeztek 2014-ben a párhuzamos, 4000 méteres északi pályán is. A felújítás idejére a charter-, teher és GA-forgalom, valamint néhány menetrend szerinti járat is a Dubai World Central repülőtérre kerül át.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!