Egy villamos teljes energiafogyasztásának jó egyharmadát az utaskényelmi berendezések – fűtés, szellőzés, klímaberendezés – teszik ki. A Siemens Bécsben tesztelt egy ULF villamost szélcsatornában és a forgalomban, az eredményeket az EcoTram rendszerbe integrálták. A tesztek során megfigyelték és regisztrálták a kocsi légkondicionáló rendszereibe belépő levegő hőmérsékletét, az utasok által leadott hőt és páratartalmat. Az intelligens vezérlők ezek után előzetes adatokat szolgáltattak a rendszerek ki- és bekapcsolásához.

Ezzel az eljárással szakértői becslések szerint a Wiener Liniennél évente akár 3000 megawattórányi is lehet a megtakarítás (ez egy kisváros éves fogyasztásának megfelelő érték), az erőművek működésére visszavezetve akár 600 tonna széndioxiddal kevesebb juthat a légkörbe.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!