A Sütő utcai, felszíni kijáratot nem használhatják az utasok a Deák Ferenc téri metróállomáson, várhatóan augusztus legvégéig. Amellett, hogy a RIGO elektronikus beléptetőrendszer tesztkapuját szerelik fel, még mozgólépcső-karbantartás is folyik.

Alulról paraván zárja el a Sütő utcai kijáratot... (Kemsei Zoltán felvételei)

A BKK honlapján található információk szerint maga a kapuk telepítése mindössze négy napig tart, ezután a kötelező helyszíni szemlék, tesztek, továbbá a személyzet oktatása következik. Az üzembe helyezést követően először nyitott, majd kifelé irányban automatikusan nyíló, zárt kapukkal találkozhatnak az utasok.

A felszínről is csak a pékség elérhető

A hamarosan üzembe álló első kapusor megfelel minden esélyegyenlőségi előírásnak: az 58 centiméter széles normál kapu mellett 90 centis széles kapu is lesz a kerekesszékkel, gyermekkocsival, vakvezető kutyával utazóknak – a vakokat emellett külön sáv is segíti a közlekedésben. Az érvényesítő készülékeket szintén olyan magasságba helyezik, hogy kerekesszékből is elérhetők legyenek.

A lezárást kihasználva felújítják a mozgólépcsőt is

A szállító által vállalt ütemterv szerint az összesen 810 kaputest telepítését 2018-ban fejezik be, kivétel ez alól a 3-as metróvonal, ahol az állomások felújításával összehangoltan építik ki a rendszert. Ezzel egyidőben a felszíni járművekre mintegy tízezer, a kapuval nem lezárható metró- és HÉV-állomásokra 530 érvényesítő készüléket helyeznek el, hatszáz ellenőri érvényesítő készüléket is üzembe helyeznek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!