Érdek nélkül tetszik: hálószoba kilátással

iho   ·   2015.04.18. 13:45
cim3

Hetek óta kering egy képsorozat a neten, köztük ez a gyönyörű felvétel erről a gyönyörű kis apartmanról, és persze van még néhány fotó olyan tárgyalóteremről, nappaliról, egyéb helyekről, amelyekről avatatlan és felületes szemlélő nem is állapítaná meg, hogy egy repülőgép belsejét látjuk.

A Boeing 747-es gépcsaládja legfrissebb, 8-as sorozatának egyik példánya szerepel a fotón, de nem a szokásos utasszállító, hanem VIP-kiadásban. Ha alaposabban megnézzük, be is tudjuk határolni, hol készült a kép: az összetartó ablaksor egyértelműen jelzi, hogy az alsó szint orr-részében tartózkodunk. A hálószobának érthető mód ott a helye, legelöl, ahol legcsendesebb, ahová a hajtóművek hangja már alig ér el, de persze nyilván nemcsak a berendezés, hanem a hangszigetelés is egyedi ezen a gépen.

A Boeing természetesen rendkívül diszkréten kezeli az általa leszállított VIP-gépek adatait, a sajtó is csak feltételezi, hogy az első ilyen gép valahová a Közel-Keletre került, nos igen: ott van elég pénz nemcsak a megvásárlására, hanem a fenntartására is egy ilyen csodamadárnak. No igen, az ár. A Boeing nyilvános listaára a típusra egészen pontosan 367,8 millió dollár, de ehhez bőven jönnek az extrák magához a géphez, például noha a korábbi problémák leküzdése után a vezérsíkokban elhelyezett tartályok már üzemeltethetők, de a normális 238 ezer literes kapacitás nyilván más póttartályokkal is bővíthető. Vagyis gyakorlatilag nemigen van olyan két pontja a földgolyónak, amelyet egy ilyen géppel ne lehetne leszállás nélkül összekötni.

A belső berendezés, a szalonok, szobák, hálók, fürdőszobák, konyhák, egyéb fontos kényelmi berendezések – a közel-keleti VIP-gépeken szinte standard az automatikusan Mekka felé forduló imahely – becslések szerint olyan plusz 60–80 milliót tesznek hozzá a gépnek az árához.

Az első ilyen VIP-példány az ilyenkor szokásos, a tulajdonos kilétére és az üzemeltető országra nem utaló, fehér festésben volt látható rövid ideig, amíg Everett repülőteréről egyrészt megtette az átadás előtt szokásos, adminisztratív vancouveri fordulót, majd ismét felszállt, és évekre eltűnt a spotterek éles szeme elől, merthogy a belső berendezés elkészítése majdnem annyi időt vesz igénybe, mint magának a gépnek a legyártása.

Azután, hogy Washingtonban megszületett az első döntés, miszerint az új elnöki gépeket (ha Mr. President a fedélzeten tartózkodik, akkor jár ki az Air Force One hívójel) ugyancsak a Boeing építi, méghozzá a 747-8-as bázisán, rögtön megszülettek a gyors elméletek, miszerint a képen látható hálószoba Amerika első emberének lesz a lakosztálya. Erről szó sincs: az új elnöki különgépeknek még csak a szeződéséről tárgyalnak, az első valamikor talán 2020 körül áll majd szolgálatba.

És az is biztos, hogy ekkora pompa és luxus azért azokon a gépeken nem lesz, beépítenek viszont sokminden mást, különleges kommunikációs rendszereket, a légi utántöltés lehetőségét, és persze a védelmi berendezéseket. Ezeket persze egy közel-keleti személyiség is beépíttetheti a gépbe, ha úgy érzi, szüksége lenne rá.

Sorozatunk korábbi darabjai

Érdek nélkül tetszik: a világ egyik legjobb postásállása

Érdek nélkül tetszik: lélegzetelállító szárnyakon

Érdek nélkül tetszik: hova rohanjunk?!

Érdek nélkül tetszik: kecsesen elektromos

Érdek nélkül tetszik: San Francisco utcáin

Érdek nélkül tetszik: landolás a semmi közepén

Érdek nélkül tetszik: Melbourne villamosai

Érdek nélkül tetszik: Mach Loop csodái

Érdek nélkül tetszik: Déli a harmincas évekből

Érdek nélkül tetszik: messze még a tavasz!

Érdek nélkül tetszik: leoldás döntő pillanatban

Érdek nélkül tetszik: mindig itt bicikliznénk...

Érdek nélkül tetszik: a hosszú 787-es és a rejtett arányok

Érdek nélkül tetszik: kivéve a béke hava

Érdek nélkül tetszik: szivárványos szárnyalás

Érdek nélkül tetszik: amikor még eredeti színükben pompáztak

Érdek nélkül tetszik: szalon-szárnyalás

Érdek nélkül tetszik: fényvillamos Milánóból

Érdek nélkül tetszik: az emberiség mennyei játéka

Érdek nélkül tetszik: két világ találkozása

Érdek nélkül tetszik: hegyek, felhők, völgyek

Érdek nélkül tetszik: „drezinázni” mindig kell!

Érdek nélkül tetszik: csak lazán, pilóta

Amikor Kim Dzsongun

Érdek nélkül tetszik: ahol minden volt, még vasútállomás is

Érdek nélkül tetszik: lenyomni Skandináviát!

Érdek nélkül tetszik: villámok között

Érdek nélkül tetszik: a zöld komp

Érdek nélkül tetszik: három évet vártak rá, megérte

Érdek nélkül tetszik: megjött a kemény mag

Érdek nélkül tetszik: Párizs, 11 óra

Érdek nélkül tetszik: szakadt, koszos – és nem a miénk

Érdek nélkül tetszik: Tegel fölött az ég

Érdek nélkül tetszik: a Göhrener Brücke

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek