A GT42AC típusú mozdonyokat az EMD-t 2010-ben felvásárló Progress Railen keresztül, egy még 2016 decemberében kötött, 165 millió dinár (körülbelül tizenöt és fél milliárd forint) értékű megállapodás értelmében vásárolja a vasúttársaság – vagyis egy gép kicsivel kevesebb, mint nyolcszázmillió forintba kerül.

A húszgépes rendelés első tíz egysége a napokban hajózott be Tunéziába (fotók: Railway Gazette)

A keskeny, méteres nyomközű, hattengelyes monstrumokat a Progress Rail Egyesült Államokbeli, Indiana államban, Muncie-ben található üzeme építi meg. Az első tíz gép a napokban érkezett meg hajón Tunéziába. A forró, száraz és homokos körülményekhez igazított dízelgépeket a 710-es sorozatú dízelerőforrás száz kilométer per órás tempóra képes felgyorsítani.

A 060DS651-670 pályaszámú mozdonyok leginkább foszfátvonatokat fognak cibálni

A mozdonyok az afrikai országban 060DS651-670 pályaszámokon állnak majd forgalomba. Az SNCFT leginkább foszfáttal megrakott tehervonatokat fog velük továbbítani – számol be a Railway Gazette.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!