Több más légicéghez hasonlóan a török nemzeti társaság is közreadta az üzleti év eddigi eredményeit, a számok ebben az esetben különösen érdekesek lesznek, hiszen a Turkish életében több mint kritikus volt 2016, puccsal és azóta is tartó belső feszültségekkel, sokakat elrettentő terrortámadásokkal.

Igaz, ez egyben azt is jelenti: most, hogy nagyjából a piacon is visszaállt a normalitás, a 2016-os romláshoz képest a társasság különösen jó számokat mutathatott fel, a teljes bevétel a harmadik negyedévben például 2016 hasonló időszakához képest huszonhárom százalékkal emelkedett.

(fotók: Turkish Airlines)

Még erőteljesebb az adózás előtti eredmény, amely kilencven százalékot nőtt. Az elmúlt öt év legjobb, nyolcvanegy százalékos eredményét érte el a társaság a kapacitás kihasználása terén, a növekedés tizenhét százalékos, háromnegyed év alatt az utasszám elérte az 52 milliót, az üzemi költségeket viszont sikerült hat százalékkal csökkenteni.

Ami a teherszállítást illeti, a Turkish nemrég nyerte el az ƒ„Ázsia legjobb cargo-társasága” címet. A desztinációk száma háromszáz, negyvenkilenc belföldi járat, a többi százhúsz országban 251 célállomás. Mindezt a cég az egyik legfiatalabb flottával repüli, 223 a keskeny- és kilencven a szélestörzsű gépek, tizenhat a cargo-gépek száma, vagyis a Turkish 329 repülőgépet használ.

Már amikor szeptemberben bejelentették negyven 787-es beszerzését, pontosan lehetett érzékelni, hogy a Turkish tehát túljutott a nehezén, és visszatért a növekedési pályára. Ilker Ayci társasági elnök az eredmények ismertetése kíséretében jelezte, Isztambult a fő légiközlekedési csomópontok egyikévé, magát a légitársaságot pedig az ötcsillagosok egyikévé reméli változtatni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!