Érsek Árpád (Most-Híd) közlekedésügyi miniszter a szlovák hírügynökségnek adott interjújában jelentette ki, hogy a tárcának prioritása, hogy a vasúti közlekedésben további minőségi javulást érjenek el. A miniszter hozzátette: több mint 38 százalékkal nőtt a vonatok kihasználtsága 2018-ban. Az utasok számának növekedésével párhuzamosan azonban egyre nő az elégedetlenség is, elsősorban ami a járműállomány minőségét, korlátozott kapacitását és megbízhatóságát illeti. Érsek szerint a vonatok kapacitását már most is hatékonyabban használják ki a ZSSK vasúttársasággal együttműködve. A közlekedési tárcának idén olyan kihívásokkal is szembe kell néznie, mint a hiányos útkapacitás problémájának megoldása, a vasúti csomópontok kapacitásának növelése, illetve a vasúti és autóbuszközlekedés összehangolása.

Az egyenruhával nincs gond, de egyre több mozdony füstöl, egyre több kocsi és szerelvény üzemképtelen, ezek a fő gondok a szlovák vasúttársaságnál (fotó: ZSSK)

A közlekedésügyi miniszter szerint a vasúti közlekedés legfőbb problémája jelenleg, hogy már évtizedek óta nem hajtottak végre megfelelő mértékű beruházást a vasúti infrastruktúra korszerűsítésébe, amelynek következtében Szlovákia elmarad a többi közép-európai országhoz képest. „Prioritásunk a vasúti pályák korszerűsítése. Jobb szolgáltatásokat és nagyobb kényelmet szeretnénk kínálni az utasoknak” – emelte ki a miniszter, hozzátéve: mindezt az Integrált infrastruktúra (OPII) 2014 – 2020 program és az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) segítségével tervezik megvalósítani. Érsek bevallása szerint a közlekedési minisztérium teljes mértékben tisztában van azzal, hogy a Szlovák Vasúttársaság (ZSSK) járműparkja jelentős mértékben elöregedett. Ezzel kapcsolatban annyit mondott, hogy évről évre több pénzt fordítanak az elavult és műszakilag kifogásolható járművek karbantartására, emellett pedig új mozdonyokkal és vasúti kocsikkal, szerelvényekkel készülnek bővíteni a járműállományt. Uniós forrásból huszonegy új dízel-motorvonat gyártását kezdték meg, amiket fokozatosan fognak forgalomba állítani 2019 és 2021 között. Ezen kívül 2022-ig huszonöt új villamos motorvonat átadására is sor kerül.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!