A vonalat feszültség alá a tervek szerint 2017 novemberében helyezik, addig az építkezések számos vágányzárat igényelnek. A NIF Zrt, honlapján megjelentek szerint tartják a kivitelezők az ütemtervet: Angyalföld–Újpest között megépült a második vágány, Újpesten az eddig hiányolt félperon, Rákosrendezőnél is készül az új, a Vasúttörténeti Parkhoz közelebb futó nyomvonal. A legnagyobb változás ebben az ütemben talán pont Angyalföldön történik: a 14-es villamos aluljárójához kapcsolódó, az eddigieknél jóval komfortosabb, lifttel is ellátott aluljárón kívül megváltozik a vágányhálózat is. Érdekesség, hogy a rövidebb távú fejlesztések között szerelő S-Bahn-rendszerhez (a 2-es és a 150a vonalak menetrendi összekötése) feltétlenül szükséges Marcheggi hídon a vágányokat ugyan felújították, de oda felsővezetéket – egyelőre – nem építenek.

Angyalföld feltúrva, de már alakul... A képre kattintva galéria nyílik (Kemsei Zoltán felvételei)

Egymást érik azonban tavasszal és nyáron a vágányzárak. A MÁV honlapja a március 31-étől július 29-éig tartó időszakra tette közzé hirdetményeit. Eszerint három hétvégén lesz teljes vágányzár péntek estétől hétfő kora hajnalig, a húsvéti ünnepek természetesen kivételt képeznek majd. E három hétvége a március 31–április 3., az április 21–24, és az április 28–május 1. közti időszakokat öleli fel, ekkor Pilisvörösvártól Esztergomig járnak majd a buszok, Szabadságligetre és Klotildligetre külön autóbuszjárat közlekedik majd. Hétköznap az egyre melegedő és rövidülő éjszakákat kihasználva április 3–7., 10–13., 18–20. és 24–27. között a késő esti vonatok helyett közlekedik pótlóbusz Budapest, Árpád hídtól Piliscsabáig. Május 2–július 29. között az utolsó három esti vonat helyett a teljes vonalon gumikerekűekre kell szállni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!