A TŽV Gredelj által korszerűsített mozdonyokat a horvát Nemzeti Vasúti Beszerzési Vállalat (NRE) vásárolta meg a nemzeti vasút HŽ teherszállítási üzletágától, a HŽ Cargótól, a Rail Cargo Group horvátországi leányvállalata, a Rail Cargo Carrier Croatia (RCCC) csak bérli a gépeket.

Három 2062-es dízelgépet szerez be a Rail Cargo Carrier Croatia a HZ Cargótól az NRE-n keresztül, az első mozdony futópróbái már zajlanak. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Toma Bačić)

Az első megújult mozdony, a 2062 050-es tesztjei a napokban kezdődtek meg. Az amerikai EMD G26-os modelljének alapján 1972-1973 során a General Motors Diesel (GMD) által épített, hattengelyes, 1640 kilowatt teljesítményű, százhárom tonnás mozdonyokon a korszerűsítés során átalakítják a vezetőfülkét, továbbá eltávolítják a vonatfűtési rendszert, mivel a gépek a továbbiakban kizárólag tehervonatokat fognak továbbítani.

Az RCCC a Horvátország keleti, északkeleti részén található a szlavóniai régióban, valamint a Split, Šibenik és Zára (Zadar) kikötőihez vezető Lika-vonalon fogja használni a mozdonyokat. A vasúttársaság Ausztriából kihelyezett, korszerű, 2016-os sorozatú Siemens EuroRunner dízelmozdonyokat, közismertebb nevükön Herkuleseket is üzemeltet – számol be a Railway Gazette.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!