A DSV A/S vezérigazgatója, Jens Bjorn Andersen már egy ideje kereste a lehetőséget a vállalat globális elérhetőségének bővítésére, valamint a költségek csökkentésére. A Panalpina légi és tengeri árufuvarozási lehetőségeivel együtt a DSV a világ negyedik legnagyobb szállítmányozási vállalatává lépett elő, csak a DHL Logistics, a Kuehne & Nagel és a DB Schenker nagyobb nála. Az egyesüléssel a vállalat megerősíti pozícióját a világ vezető szállítmányozási cégei között, tovább szilárdítva a versenyképességét az iparágban, valamint erős globális hálózatot és továbbfejlesztett szolgáltatásokat is kínál az ügyfelek részére.

A svájci Panalpina nyilatkozata alapján a DSV 2,375 részvényt kínál egy Panalpina-részvényért. A nagyjából ezerháromszázmilliárd forint értékű üzlet már egy emelt ajánlat: Panalpina-részvényenként 195,8 svájci frankos (körülbelül ötvenötezer forintos) implikált ajánlati árnak felel meg, ami jóval magasabb a DSV februári 180 frankos (bő ötvenezer forintos) készpénzes ajánlatánál.

A DSV Panalpináért indított tőzsdei ajánlatát figyelembe véve a svájci szállítmányozási cég igazgatótanácsa az Ernst Göhner Alapítvány kérésére úgy döntött, hogy elhalasztja az április 5-ére Bázelbe tervezett rendkívüli közgyűlést. A közgyűlésen az egyedüli napirendi pont a Panalpina World Transport (Holding) Ltd alapszabályzatában található átruházási és szavazati jogra vonatkozó korlátozások hatályon kívül helyezése lett volna. A téma már a jelenlegi csereajánlattal kapcsolatosan fog majd újra előkerülni – jelenti a Container News.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!