A Magyar Kerékpárosklub honlapján megjelent cikk szerint körforgalmak és parkolóházak építésére költi el jó néhány önkormányzat az uniós pénzt, rejtett és kevésbé rejtett lehetőségeket kihasználva.

A köszlekedésbiztonsági fejlesztések és a forgalomcsillapítás részeként például úgynevezett turbókörforgalmakat és parkolóhelyeket alakítanak ki, emellett a kerékpáros és a gyalogos közlekedésre csak a források töredéke jut. Néhány megyei jogú városban például, ahol az autókon kívül – főleg a tömegközlekedés fejletlensége miatt – a kerékpároké a főszerep, jellemző ez a gyakorlat.

A legabszurdabb példa a portál szerint Érd, amelynek önkormányzata a hétmilliárd forintos keretből (ez majdnem annyi, mint Budapest 8,9 milliárdos kerete, és felülmúlja a megyeszékhelyekre jutó összegeket) a kerékpáros fejlezstésre semmit, a közösségi közlekedésre is csupán pár buszmegálló felújítására jutó töredéket költené, ellenben a közúti kereszteződések kapacitásának bővítésére menne el a támogatás jelentős része.

Győrött a kétmilliárd forintos keret jó részét egy belvárosi parkolóház építése emészti fel, ám az első helyszínt, a dr. Koch László utcai építkezést lakossági tiltakozás miatt kénytelenek voltak elvetni. Debrecenben a város külső területein ugyan felfestenek kerékpársávokat, de ezek nem lesznek elválasztva a gyalogjárdától, de kétsávossá bővülne az Egyetem téri körforgalom.

Zalaegerszegen jut ugyan a kerékpáros hálózatra is pénz, ám a többségét a Kosztolányi utca kétsávúsítása viszi el, mivel ezzel a párhuzamos Kossuth utca forgalmát csökkentenék. Veszprémben a Budapesti út–Jutasi út csomópontjának körforgalmát építenék ki, de a vasútállomás és a városközpont között épülne kerékpárút, továbbá a Cholnoky lakótelepet is kerékpárosbaráttá alakítanák. Nyíregyházán ugyan nem szűkülnének a biciklisek lehetőségei, ám a gyalogjárda és a kerékpárút kombinálása sok konfliktus okozója lehet még.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!