Fontos tranzitvonal újult meg Bulgáriában

iho/vasút   ·   2016.05.30. 16:15
400px_bulgaria

A 154 kilométer hosszú vonal korszerűsítésének utolsó, Dimitrovgrad és Szimeonovgrad, valamint Ljubimetsz és a görög határ közti szakasza 424 millió levát, körülbelül 243 millió dollárt emésztett fel. Ennek során teljesen megújult a pályaszakasz al- és felépítménye, modernizálták a jelző- és biztosítóberendezéseket, a telekommunikációs rendszereket, felújították Dimitrovgrad, Szimeonovgrad, Nova Nadezsda, Harmanli, Ljubimetsz és Szvilengrad állomásait, továbbá kiépült a felsővezeték és az elektromos betáplálás Dimitrovgradtól Szimeonovgradig, Szvilengradig, valamint a török és görög határig, összesen 67,2 kilométeren – adja hírül a Railway Gazette.

Tíz év alatt, uniós forrásból újult meg a 154 kilométer hosszú, Plovdivtól a görög és török határig vezető nemzetközi korridorvonal-szakasz Bulgáriában. A skyscrapercity.com felvételén Dimitrovgrad modernizált állomása látható

A tíz évet felölelő vonalrekonstrukciós projekt május közepén fejeződött be. Az ünnepélyes átadás keretében egy meghívott vendégeket szállító különvonat is közlekedett, amely Ljubimetsz és Szvilengrad között elérte az óránként kétszázöt kilométeres sebességet. Az uniós közlekedés operatív program (Közop) által 2007 és 2013 között finanszírozott felújításnak köszönhetően a billenőszekrényes vonatok már kétszázzal hasíthatnak, míg a hagyományos szerelvények százhatvannal, a tehervonatok pedig százhúsz kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek a X-es számú páneurópai folyosó C-ágának, a Niš–Szófia–Plovdiv–Edirne–Isztambul vonal bulgáriai szakaszát jelentő részén – számol be az International Railway Journal.

A bolgár közlekedési miniszter Ivajlo Moszkovszki kiemelte, hogy a vasúti pályák korszerűsítése a nemzetközi korridorvonal elkészültével sem áll le: a következő hónapok során átépül a Plovdivtól nyugati irányba, Septemvribe vezető vonal, továbbá megkezdődik a Mezdra–Gorna Orjahovica, a Rusze–Várna, valamint a Vidin–Szófia vonalak rekonstrukciójának tervezése is. A munkálatoknak köszönhetően néhány éven belül a Szerbiából a Fekete-tenger partján található burgaszi kikötő, valamint Törökország és Görögország között közlekedő tehervonatok végig felújított vaspályákon közlekedhetnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek