Kedden számoltunk be a helyközi Reform 501 LE típus bemutatásáról, de a helyi változat már egy éve kész van, és régóta lehetett tudni, hogy Debrecenben áll majd forgalomba, ha az összes szükséges tesztet elvégezték rajta és a papírjai is meglesznek, ennek végül most jött el az ideje.

A buszt némileg „debreceniesítették”; kék-sárga matricákat kapott, hogy emlékeztessen a DKV-s flottaszínre, illetve a többi buszban alkalmazott Protokon jegykezelőkkel is felszerelték.

Balra a helyközi, jobbra a helyi változat látható (fotók: Borsi Dávid)

Debrecenben 2009. július 1 óta az összes busz alacsonypadlós, emiatt így majdnem egy évtized elteltével az utasoknak furcsa lehet majd, hogy a harmadik ajtónál lépcsőzni kell. A DKV ezért első körben a külvárosi jellegű 42, 43, 47 vonalakon járatja majd, de a későbbiekben akár máshol is előfordulhat.

Mint emlékezetes, korábban a Hajdú Volán szolgáltatott a cívisvárosban igen színes járműparkkal, de a Low Entry buszok náluk se voltak jellemzőek: egy NABI Excel volt tartósteszten 2002-től 2003-ig, illetve hat Berkhof, egy MAN NG 232 CNG és tíz MAZ volt saját tulajdonban, amiknek diszkréten emelkedett a padlószintjük hátrafelé.

Papp László, Debrecen polgármestere a kormánynál

Egy biztos: a Reform egyelőre egyke marad Debrecenben, jövőre ugyanis öt Mercedes Conectót kívánnak még forgalomba állítani, így tíz év után végre ismét új buszok érkeznek a városba. Információink szerint a szóló Alfa Cívisek száma csökkenni fog: az LMG-024 már néhány héten belül Budapestre kerülhet a másik tizenöt testvére mellé.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!