Forgalomba álltak a GYSEV új Flirt3-asai

iho/vasút   ·   2019.04.24. 15:00
Flirt3-400

Lezárult a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. harmadik beszerzési projektje, ezzel összesen húsz Flirt motorvonatból áll a társaság flottája. A vonatok a GYSEV teljes, villamosított vonalhálózatán szállítják az utasokat.

A GYSEV 2013 és 2015 között két projekt keretében tíz új motorvonatot vásárolt. 2016-ban jelentették be, hogy megduplázzák a Flirt-vonatok számát. Az új generációs motorvonatok megfelelnek a legújabb, úgynevezett Crash ütközési normáknak, nagyobb biztonságot nyújtva a mozdonyvezetőknek, emiatt az új járművek az előző generációs motorvonatokhoz képest 2,8 méterrel hosszabbak, 77,1 méter hosszúak. A négyrészes motorvonatok összesen kétszáznyolc ülőhellyel rendelkeznek, álló helyzetből a százhúsz kilométer per órás sebességet harminckilenc másodperc alatt érik el. A vonatokat légkondicionálóval, utastájékoztató és kamerarendszerrel, vezeték nélküli internet eléréssel, mobiltelefonok, tabletek és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal szerelték fel. A járművek részben magyar gyártásúak: a Stadler szolnoki üzemében gyártották le a vonatok alumínium kocsiszekrényeit, ott festették zöldre, sárgára, valamint szürkére és ott szerelték be a svájci gyártású forgóvázakat is.

Három szerelvény tavaly augusztus óta már szállított utasokat az utasforgalmi próbaüzem keretében, most csatlakozott hozzájuk a másik hét Flirt 3-as vonat is (fotó: Joó Ferenc)

A járművek egy része utasforgalmi próbaüzem keretében 2018 augusztusa óta már szállít utasokat. A GYSEV legújabb beszerzésével az országban jelenleg összesen száznegyvenhárom Flirt motorvonat közlekedik. A GYSEV a beszerzésnek köszönhetően olyan színvonalú szolgáltatást tud nyújtani, amely példa lehet az egész országban.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója az ünnepélyes átadón kiemelte, hogy 2009 óta folyamatosak a fejlesztések a vasúttársaságnál, így ma már modern vasúti infrastruktúrán közlekedhetnek az új motorvonatok, ami óriási előrelépés a személyszállítási szolgáltatásban. Így versenyképes alternatívát tudnak nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben. Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az új európai engedélyeztetési eljárások keltette kihívások ellenére is sikerült határidőre leszállítani a megrendelt járműveket.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.