A Német Vasút (DB) a napokban mutatta be a Frankfurt környéki Dreieichbahn-hálózatra szánt első Link motorvonatokat. A DB 2014 márciusában rendelt a Pesától három kétrészes és hét háromrészes dízelmotorvonatot a Dreieichbahnra, az üzlet értéke harminchatmillió euró, körülbelül tizenegy és fél milliárd forint. Az új járművekkel 642-es sorozatú Siemens Desiro motorkocsikat váltanak ki.

A DB hamarosan hetvennél is több Pesa Link motorvonatot üzemeltethet. Frankfurt környékén a napokban állt forgalomba két kétrészes és négy háromrészes vonat (fotók: Railway Gazette)

A tíz motorvonat közül hat – két kétrészes és négy háromrészes – állt forgalomba február elején. A további három háromrészes szerelvény áprilistól szállíthat utasokat, utoljára, augusztusban pedig az utolsó kétrészes is felveheti a menetrend szerinti munkát az RB61-es jelölésű, Frankfurttól Dreieich-Buchschlagon keresztül Dieburgig vezető vonalon. A viszonylaton a DB Regio Mitte szállítja az utasokat, a szolgáltatónak 2016 júniusától 2027 decemberéig érvényes a személyszállítási koncessziója. A vonalon jelenleg munkanapokon körülbelül hétezren utaznak.

A háromrészes, 633-as sorozatú Linkeken százhatvan utas foglalhat helyet, közülük tizenketten első osztályon. Az 57,13 méter hosszú motorvonatokat két, egyenként 565 kilowatt teljesítményű MTU-dízelerőforrás mozgatja. A gyors utascserét oldalanként három ajtó segíti elő. A kétrészes motorvonatokon száztíz ülés található, első osztályúból szintén egy tucat. A 632-es sorozatba sorolt, 43,73 méteres dízelvonatok mindkét egységében egy-egy 390 kilowattos MTU-powerpack dolgozik. Oldalanként két-két ajtón lehet be- és kiszállni. A járművek legnagyobb üzemi sebessége egyaránt száznegyven kilométer per óra. A légkondicionált utastérben menetiránnyal szemben, háttal és merőlegesen is találhatók ülőhelyek, az egyik WC akadálymentesített a mozgáskorlátozottak számára. A komfortérzetet audiovizuális utastájékoztató rendszer, biztonsági kamerarendszer, valamint akár tizenkét kerékpár egyidejű tárolására is alkalmas többcélú tér növeli – számol be a Railway Gazette.

A Linkeken első osztályú részleg is található, tizenkét üléssel

A vasúttársaság még 2012 szeptemberében kötött jelentős értékű, akár 1,2 milliárd eurót (körülbelül 380 milliárd forintot) kitevő keretszerződést a lengyel Pesával: a kontraktus értelmében összesen akár négyszázhetven motorvonatot vásárolhatnak. A DB először 2013 szeptemberében kért a szerelvényekből, akkor harminchatot rendeltek meg. A második lehívás a szóban forgó tíz vonat, a harmadik, huszonhat Linkre érvényes megrendelésre pedig 2014 szeptemberében került sor. Vagyis hamarosan már hetvennél is több Link dolgozhat a német vasúthálózaton.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!