A Suzuki Motor az idén kétszáznyolcvanezer autót tervez értékesíteni Európában Oroszországot és Törökországot is beleértve, tízezerrel többet, mint tavaly – jelentette ki kedden Milánóban Szuzuki Tosihiró vezérigazgató a Quattroroute autóipari magazin által rendezett konferencián. "Fokozatos növekedést irányoztunk elő" – tette hozzá. A vezérigazgató szerint a dízel járműveket hosszabb távon ki fogja szorítani a piacról környezetvédelmi követelmények betartásának emelkedő költsége, az elektromos autók elterjedése azonban jóval lassabb lesz, mint arra sokan számítanak. Szuzuki Oszamu, a konszern mostani vezérének az apja, a Suzuki Motor alapítója pedig úgy látja, hogy 2050-2060 előtt nem kell számítani az elektromos autók tömeges elterjedésére. Szuzuki Tosihiró szerint Európában még messze nem teljesültek az elektromos autók elterjedésének feltételei, ahhoz például, hogy az Európában forgalomban lévő autók felét le lehessen cserélni elektromosra, szerinte tizennyolc atomerőművet kellene építeni a meglévő hetvennyolc mellé. A hibrid járművek sokkal ésszerűbb megoldást jelentenek. Hozzátette: a Suzuki együttműködésre lépett a Toyota autógyárral környezetbarát technológiák, biztonsági rendszerek és informatikai megoldások fejlesztésében, a beszállítói lánc optimalizálásában.

A JATO Dynamics autóipari piackutató cég adatai szerint a Suzuki Motor tavaly kétszáznegyvenezer autót értékesített az Európai Unióban és az EFTA országokban, huszonegy százalékkal többet az előző évinél. Legsikeresebb modelljei a Vitara és az Ignis voltak hetvenkétezer és negyvenegyezer eladott példánnyal.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!