A szeptember 14–24. között megrendezendő autószalon után nem sokkal már meg is lehet vásárolni az alternatív hajtású Astrát – ígéri a gyártó. Mindemellett már az árát is nyilvánosságra hozták: az ötajtós, 1,4 literes Ecotec-erőforrással szerelt kocsi 24 ezer eurótól (körülbelül 7,4 millió forint) vásárolható meg.

(a képek forrása: MGKKE)

A száztíz lóerős turbómotor alapja az Astra és a Mokka X benzines erőforrása, amelyet sűrített földgázra, biometánra, vagy ezek keverékére optimalizáltak. Az autó városban 5,6–5,7, országúton 3,3–3,4 kilogramm CNG-t fogyaszt száz kilométeren, egy kilométerre eső széndioxid-kibocsátása fosszilis gáz esetén 113–116 gramm, biometánt tankolva ez akár nullára is csökkenthető. A gázt, összesen 19 kilogrammot két, szénszálas erősítésű kompozittal megerősített tartály tárolja, emellett segédüzemként egy 14 literes benzintankot is elhelyeztek.

Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter (MGKKE) elnöke örömét fejezte ki, hogy a Fiat és a Volkswagen után egy újabb nagy autógyár kezdi el legnépszerűbb modelljének CNG-s változatát gyártani, bár az Opel például a taxiként és családi autóként egyaránt használatos Zafira gázüzemű verziójával már rég a piacon van. A gyártó Németországban vár komolyabb sikert az új modelltől, ugyanis itt 2026-ig garantált adókedvezményt élvezhetnek a CNG-üzemű járművek tulajdonosai – olvastuk a MGKKE hírlevelében.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!