Egy friss közlemény az izraeli állami légitársaságtól: „a sajtóban itt- ott olvasható téves hírekkel ellentétben az EL AL semmilyen szinten nem érintett az Israir járatát üzemeltető Travel Service/SmartWings gép ferihegyi incidensében”.

Korábban írtuk:

Vészkiürítést hajtottak végre egy utasszállító fedélzetéről a budapesti repülőtéren, egy utas hírek szerint megsérült, valójában azonban nem volt tűz a gépen.

Az incidensről szerkesztőségünket röviden a Boeing 737-est üzemeltető Travel Service képviselője, Farkas Attila tájékoztatta. A történet röviden: a gépet a szokásos módon tolták ki az állóhelyről, e manőver közben már indították a hajtóművet is, a kitolást végző repülőtéri jármű, a „pushback" valami okból hatalmas füstfelhőt eresztett ki magából, ez a füst került a már működő hajtóművön keresztül a repülőgép kondirendszerébe.

A földi kiszolgáló cég egyik, a repülőgépek földi mozgatását végző járműve

Az utasok között a füst megjelenésekor pánik tört ki, ezért döntött a személyzet a vészkiürítésről, a vészkijáratok kinyitásáról és a csúszdák használatáról. Ennek során a Magyar Nemzet információja szerint egy utas fejsérülést szenvedett.

Farkas Attila megerősítette: a Travel Service (márkaneve SmartWings) egy meghibásodott gép miatt vette át az El Al partner Israir légitársaság reggeli Budapest-Tel Aviv járatát, amellyel az incidens történt.

Kitolás előtt

Az iho/repülés információja szerint a füstölő pushback a földi kiszolgálást végző ferihegyi cégek közül a Malév Ground Handling eszköze volt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!