A Vasutazz Velünk szervezésében szeptember 15-én induló Ady emlékexpressz partiumi és erdélyi szakaszán külön megrendelésre a manapság már ritkaságszámba menő, füttyös (klasszik) Sulzer fogja a különvonatot továbbítani. Felejthetetlen élmény vár tehát az utasokra a vasárnapi Nagyvárad–Csucsa–Nagyvárad szakaszon, de nem csak azon, hanem a különleges út mindkét napján. Részletekkel a Vasutazz Velünk honlapja szolgál.

A Sulzerből (CFR 060 DA) a krajovai Electroputere kishíján 2500-at gyártott (az első hat, Romániában forgalomba állított mozdony még Svájcban épült, a gépekből jutott Bulgáriától Kínán át Lengyelországiog számos ország vasútjának), így nem véletlenül lett mozdonyikon Romániában. A Co’Co’ tengelyelrendezésű, 1397 kW teljesítményű, 120 km/óra végsebességű dízel-villamos mozdony tökéletes igáslovává vált a CFR-nek. Egyetlen problémát a fűtési képesség hiánya okozta, de ezt is meg tudták oldani vagy fűtőkocsival, vagy az utasok hidegtűrő képességének fokozatos növelésével. A klasszik Sulzer a múlt század negyvenes évek francia technológiájú dízelgépeinek alacsony fordulatszámon járó, röfögő motorjával, tíz atmoszférás mozdonysípjával, és munkás, szürke svájci arculatával a vasútszerető embereknek szívdobogtató élményt nyújt.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!