Füves pálya: előny és hátrány

iho   ·   2016.05.31. 11:15
00kicsi

Ami az előnye a füvesített villamospályának, az a hátrányát is magával hozza. A zajcsökkentés, a növényzet hőmérséklet-kiegyenlítő hatása (ez a nyári kánikulák idején a sínkivetődéseket előzheti meg) mindenképp előny, de sokkal több karbantartást igényel a hagyományosnak minősülő pályáknál.

Az első kiálló villamos a Kápolna utcába május 30-án este. A képre kattintva galéria nyílik (Kemsei Zoltán felvételei)

A lefektetett gyeptéglákat öntözni kell, víz és tápanyag kell a növényeknek, és időnként a gyeptéglák alatti földet is cserélni illik. A legbonyolultabb azonban az automatikus öntözőrendszer karbantartása, mivel útpályában (vagyis azzal egy szinten, annak közvetlen közelében) helyezkedik el, a szennyeződés is sokkal nagyobb mértékű, mintha mondjuk egy zárt kertben lenne. Emellett a fűnyírás, gyomosodás, a szemetelés, a tilalom ellenére a füvesített pályára haladó járművek nyomainak eltüntetése is folyamatos felügyeletet igényel.

Indulnak a pótlóbuszok este nyolc előtt nem sokkal a 3-as...

Kőbányán a Kőrösi Csoma Sándor úton idén tavasszal másodszor hirdettek meg vágányzárat a karbantartás miatt. Este nyolckor (május 30-ától június 2-áig) megáll az élet Kőbánya főútján, az Örs vezér tere/Új köztemető és Kőbánya alsó vasútállomás között pótlóbuszok helyettesítik a villamosokat. A Kápolna utcai újjáépített pálya teljes nagyüzemben dolgozik esténként, a Gubacsi út felől a 3-as és a Blaha Lujza tér felől a 28-as villamosok este nyolctól üzemzárásig itt fordulnak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek