A még 2015 októberében kiírt tenderen eredetileg már decemberben eredményt kellett volna hirdetni, a jelentkezési határidőt azonban többször meghosszabbították. Az uniós forrásokból finanszírozott járműbeszerzés sikeressége végül idén március végére realizálódott. A május harmadikán megjelent értesítés alapján az MAN bizonyult győztesnek, így harminchat alacsonypadlós szóló, és öt alacsonypadlós csuklós, CNG-üzemű, Euro6-os környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, légkondicionált autóbuszt szállíthat Nyíregyházára. Az MAN a jelenleg a nyíregyházi helyi buszok túlnyomó részét adó lengyel Solarist, valamint az Evobus Hungáriát utasította maga mögé a pályázaton. A megállapodás értéke 3 milliárd 346 millió forint. A tender nyertesének a szerződéskötéstől számított hat hónapon belül kell szállítania a járműveket.

Miskolc után Nyíregyházán is megjelennek az MAN gázbuszai. A Nyíregyháza tulajdonába kerülő, de várhatóan ÉMKK-üzemeltetésű kocsik festési mintázatát kíváncsian várjuk (fotó: MTI/Vajda János)

Úgy tűnik, Északkelet-Magyarország jelenleg az MAN járműveit favorizálja, mivel március eleje óta hasonló buszok közlekednek a szomszédos megyeszékhelyen, Miskolcon is; az MVK Zrt. összesen hetvenöt (negyven szóló, harmincöt csuklós) új MAN Lion’s City CNG-kocsit állított forgalomba.

A közbeszerzés érdekessége, hogy ajánlatkérője Nyíregyháza önkormányzata, a szabolcsi megyeszékhelynek azonban nincs saját közlekedési vállalata: 2015 januárjáig a Szabolcs Volán Zrt., azóta pedig az Észak-magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK) Zrt. a nyíregyházi tömegközlekedés üzemeltetője.

A gázbuszok, valamint a jócskán elhúzódó elektromos midibusztenderen győztes járművek érkezésével Nyíregyházán csak alacsonypadlós járművek vesznek majd részt a helyi forgalomban. A jelenleg nyolcvannégy kocsit számláló állományból a tíz-, tizenkét és tizenöt méteres szóló Solaris Urbinók biztosan maradnak, harmincnyolc magaspadlós busz (nyolc csuklós Ikarus 280 és C56, hat szóló MAN SL222, nyolc Ikarus 260-as, tizennégy Ikarus 263-as és két Ikarus 415-ös), továbbá és az elektromos midik érkezésével az Iveco Kapena midik kikerülnek a városi közlekedésből. Kérdéses a két Ikarus 412-es sorsa – egyikük nemrég kapott vázjavítást Székesfehérváron –, azonban alacsonypadlós konstrukciójuknak köszönhetően valószínűleg továbbra is a szabolcsi megyeszékhelyen maradhatnak, ha másképp nem, tartalékként.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!