A T&J Buszprojekt Kft. 2016 nyári leállásakor megírtuk, hogy a cég csak a BKK köteléke alól vonul ki, a Volánbusz továbbra is alkalmazza alvállakozóként Gödöllő és Veresegyház térségében.

Az utóbbi időben azonban annyi buszuk hibásodott meg, hogy a Volánbusznak kellett kisegíteni a saját alvállalkozóját. A helyzet orvoslására ideiglenesen újra hadrendbe állította a cég a leállított Volvo 7900-as hibridflottáját, így újabban senki ne csodálkozzon, ha a főváros környéki helyközi vonalakon BKK festésű városi csuklós buszokkal találkozik.

A helyzet pikantériáját nemcsak az adja, hogy jobbára szóló kocsik helyett közlekednek a csuklósok, hanem az is, hogy ezeket a hidrideket elsősorban városi üzemre tervezték, rövid megállótávokkal, araszolásokkal, lassú haladással.

Nem is olyan régen még a fővárosban szolgált, most a váci Gombás-patak barokk hídján kel át az egyik hibrid Volvo csuklós, Nepomuki Szent János vigyázó szemei előtt, Gödöllő felé tartva (fotó: Zöldi Péter)

Információnk szerint a problémát az okozta, hogy egyszerre több szerelő is távozott a cégtől, így a buszok javítása nehézkesebb. A rekultivált hibridflottát viszont a Volvo Hungária tartja karban, így könnyebb lesz tartani a napi kiadást a T&J-nél. Tudomásunk szerint a hónap végére rendeződik a helyzet, és eltűnnek a skyblue csuklósok Gödöllő környékéről.

A hibdridkocsik ügyét viszont továbbra sem rendezték: a BKV nem szeretné megvásárolni a járműveket, felmerült a Volánbusz mint lehetséges vevő, de ez az üzlet is meghiúsult, így a méregdrága kocsik továbbra is Cinkotán védik az aszfaltot az esőtől. A nyári melegben bebizonyosodott, hogy ezzel a műszaki specifikációval erre az égövre alkalmatlanok a kocsik, így tőlünk valamivel északabbra lehetne nekik új otthont találni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!