Gunhild a reptéren járt

Vörös Attila   ·   2016.08.03. 18:45
40__IMG_5094-2

A ferihegyi reptéren július közepén indult be hosszú kihagyás után a vasúti kiszolgálás. A Rail Cargo Hungaria a Kárpát Vasúttal együttműködésben kerozinvonatokat továbbít a reptér néhány éves lefejtőállomására. Az infrastruktúra 2014 tavaszára készült el, az első vonat májusban érkezett a lefejtőállomás tesztjére. Azóta nem sok vonat koptatta a reptéri iparvasút vágányait, hiszen a kerozinellátás egyébként prímán meg van oldva a Dunai Finomítóval közvetlen összeköttetést biztosító csővezetéken át. Viszont most információink szerint a MOL-nál a nyáron karbantartást végeznek, emiatt szaporodtak meg a tartályvonatok Ferihegyen.

Éjjel fél 1-kor az épp kezdődő zivatarban keresztezi a 4-es utat Gunhild ezer tonnányi kerozinnal. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Az utóbbi néhány hétben újra rendszeresen érkezik 9–11 tartálykocsi a reptérre, ezeket Ferencvárostól a Kárpát Vasút továbbítja valamelyik Bobójával. Augusztus elején kétszer is a szokásos szerelvények duplája érkezett a reptérre, ehhez a Bobók ereje már nem volt elég. Vagy két Bobó, vagy nagyobb mozdony kell – a Kárpátnál ez utóbbit választották. Ráadásul az első nagyobb vonatot a Rail Cargo Hungaria helyett végig a magánvasút-társaság továbbította Rajkáról, a 022-es Nohabbal.

A kocsik lefejtése után ugyanott, 17 órával később már-még napsütésben

Gunhild most először járt a repülőtéren, nem csoda, hiszen csak kicsit több mint egy éve van a Kárpát Vasút szolgálatában. Az ország 22. Nohab mozdonya 2015. áprilisában érkezett meg Magyarországra, majd némi ráncfelvarrás után 2015. júniusában futópróbázott a 40-es vonalon. Azóta mostanáig nem volt kiszolgálás Ferihegyen.

A 022-es tolat a ferihegyi lefejtőállomáson naplementében

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek