Gurulás – hajtómű nélkül

iho/repülés   ·   2011.07.17. 10:08
07b357f74c_cr

Az Airbus a DLR-rel közösen Hamburgban kezdte meg elektromos gurulópróbáit, vagyis hogy a gép a hajtóművei segítsége nélkül mozogjon a földön, ami komoly megtakarítást eredményezne üzemanyagban, csökkenne a zaj és a károsanyag-kibocsátás.

Az ötlet, hogy az orrfutóhoz elektromos motort építsenek, amelynek révén a gép saját erejéből jut ki a pálya közelébe, és csak ott indítja be hajtóműveit, nem új. Az Airbus kísérleteinek azonban külön jelentőséget ad, hogy az A320-as az orrfutó meghajtásához  üzemanyagcellás rendszert használ, amely a későbbiekben a guruláson túl alkalmas lehet a repülőgép más berendezéseinek  működtetésére is.

Világszerte sokfelé történnek fontos kísérletek az üzemanyagcellával, a nagy vetélytárs Boeing például egy kisgépet repültet ezzel a meghajtással. Az Airbus pedig korábban sikerrel alkalmazta az üzemanyagcellát repülés közben egy utasszállító tartalék hidraulikus rendszerének működtetésére.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.