Az egyezmény alapján a vegyesvállalatban a Siemens és az MRCE részesedése is 50-50 százalékos, és a vállalat irányítása is közös. A céget várhatóan még júliusig megalapítják – a bürokráción a trösztellenes hatóságok jóváhagyásán műlik a gyorsaság.

A vállalat a Rotterdami Mozdonyüzem nevet viseli majd, központja Hollandiában, Rotterdamban lesz. A vegyesvállalatba közösen ruház be a két partner; elsősorban egy új műhelyt építenek a mozdonyok karbantartásához, amelynek alapkövét is idén szeretnék letenni. A tervek szerint az új üzem 2019 nyarán nyílik meg.

– A Siemens és az MRCE már évek óta szoros és gyümölcsöző beszállítói kapcsolatban van. A vegyesvállalat létrehozásával új szintre emeljük a két cég együttműködését. Nem csupán az MRCE flottájának fenntartását fogjuk közösen végezni, hanem innovatív karbantartási technológiáinkra támaszkodva megbízható módon szervizeljük majd más cégek járműflottáit is, garantálva a maximális rendelkezésre állást. A Rotterdam kikötőjében épülő új létesítménnyel tovább bővítjük jelenlegi karbantartó műhelyeink nemzetközi hálózatát, így a korábbinál jobb támogatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek ott, ahol szükség van rá – jelentette ki Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility divízió szervizszolgáltatási részlegének igazgatója.

– Az MRCE már több mint tízéves tapasztalattal rendelkezik mozdonyok egész Európára kiterjedő, teljes körű szervizelési szolgáltatásainak menedzselésében. Mint átfogó szolgáltatást nyújtó lízingcég, tisztában vagyunk azzal, milyen fontosak az innovatív karbantartási stratégiák a vontatójármű-állomány maximális rendelkezésre állásának biztosításához. A szerzett tapasztalatokat megosztjuk a Siemensszel közösen létesített vállalkozás keretein belül, így jelentős szervizközpontot hozunk létre Rotterdamban az európai vasúttársaságok számára. A város egyike azoknak a kulcsfontosságú helyszíneknek, amelyek az európai vasúti infrastruktúrán lebonyolított forgalom elősegítésére alakult RailNetEurope hálózatának fő közlekedési folyosói mentén találhatók – mondta Junichi Kondo, a Mitsui Rail Capital Europe vezérigazgatója.

A rotterdami kikötőben létesítendő új műhely földrajzi fekvése lehetővé teszi a vasúttársaságoknak, hogy hosszú távon optimalizálják a mozdonyok által bejárt útvonalakat és a karbantartási beavatkozások helyét. A kikötő ideális helyszín az Európa különféle részeiből érkező mozdonyok karbantartására, hiszen így kiküszöbölhető a járművek idő- és költségigényes, nagy távolságú mozgatása szervizelés céljából. Európa legnagyobb tengeri kikötőjeként Rotterdam az európai vasúthálózatnak is az egyik kulcsfontosságú logisztikai központja. A kikötőt hetente több mint 250 intermodális tehervonat (olyan tehervonat, ahol a szállított áru útja alatt több szállítási módot is igénybe vett: víziút, közút, vasút, légi út) érinti. Ez lehetőséget teremt az üzemviteli és karbantartási megállók összevonására és koordinálására. A karbantartó műhelyben a mozdonyok szemléit, valamint megelőző és javító karbantartást is végeznek – egyszerű javításokat és a korszerűsítéseket is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!