A gyártóhangárból kivontatott repülőgép ugyanakkor még nem rendelkezik a speciális kialakítású, a fogyasztást csökkentő szárnyvégekkel: ahhoz az épület nem volt elég széles, így ezeket már a szabad ég alatt állva kapja majd meg. A gyártósoron már készül a második gép is: ennek éppen most zajlik a felhajtóművezése.

Itt már a helyükön vannak a hajtóművek. A képre kattintva galéria nyílik, amelyben megnézheti az „előzményeket!” (fotók: Airbus)

A különleges, „homloknehéz” kialakítás nem véletlen: nagy méretű repülőgép-alkatrészek Toulouse-ba szállítása lesz a feladata, csakúgy, mint az elődjének, a most is repülő A300-600ST-knek. A nagyméretű tehertérbe így például befér két, a wales-i Broughtonban gyártott A350-es szárny is – egyszerre. Ehhez persze az is kellett, hogy elődjénél szélesebb és hosszabb rakteret kapjon s hat tonnával nőjön a terhelhetősége is.

A BelugaXL képe alapján nehéz elhinni, hogy a meglehetősen egyéni kinézetű és feladatú szállító repülőgép alapja a polgári utasszállítás egyik alapgépe, az Airbus A330-a. Az ötvenegy tonnás teherbírású BelugaXL-ekből a tervek szerint öt példány épül majd, amelyek mindegyikét az Airbus logisztikai partnere, az ATI fogja üzemeltetni. A tervek szerint 2019-ben már két „szuperpúpos” repül majd a cég színeiben, a flotta 2022-re lesz teljes.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!