(térkép forrása: Google)

A cseh főváros vasúti csomópontjának fontos része, a 7. kerületben található Holešovice pályaudvart éppen felújítják. Az előző alkalommal megjelent írásunk óta sokat haladtak, a vágányokon és peronokon kívül a tetőszerkezetet is lecserélték, új felsővezeték-hálózatot telepítettek, modernizálták az állomás biztosítóberendezéseit is. A vasúti pálya része az I. nemzeti korridornak a német határtól egészen Leventevár (Břeclav) állomásig, majd az osztrák, vagy a szlovák határig.

A holešovicei pályaudvar a 090-es Prága–Děčín vonalon fekszik, virágkorát a kilencvenes években élte, sőt egészen 2008-ig, amikor még nem jártak be a németországi EC-vonatok a prágai főpályaudvarra. 2005 és 2008 között például még az Ostravára közlekedő SuperCity járatok Pendolinói is innen indultak, ide érkeztek. Mára a helyüket az S41-es városi S-Bahn vonalán közlekedő retrószerelvények, a Békapofák váltották fel.

Háromból kettő - ennyi peron üzemel Prága-Holešovice állomáson<br>(A képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

A prágai Új Összeköttetés (Nové spojení) megépítésével az utasforgalom java  a főpályaudvarra koncentrálódott, manapság már inkább csak belföldi utasok használják. Maga a pályaudvar az úgynevezett holešovicei összekötő pályán fekszik Praha-Bubeneč és Praha-Libeň állomások között, az Új Összeköttetésnek köszönhetően lehetséges bejárással a főpályaudvarra. A holešovicei pályaszakasz építésére már az ötvenes évek második felében voltak tervek, konkrét lépések azonban csak 1967 és 1974 között történtek, amikor megépült a Fehér-szikla (Bílá Skála) alatti alagút, majd 1976-ban a Moldva folyót átívelő vasúti híd is felépült. A holešovicei pályaudvart 1985-ben adták át a forgalomnak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!