A legoptimistább számítások szerint is húszmillió dolláros extra költséget jelent a mai üzemszünet. A munkabeszüntetésben gyakorlatilag a cégnél működő összes szakszervezet részt vesz, a pilótákat, a földi kiszolgáló személyzetet és a karbantartókat is a sztrájkba vonva – kivéve a légiutas-kísérőket.

A mai akció korántsem nevezhető váratlannak vagy meglepőnek. A munkabeszüntetés okai többrétűek. A dolgozók egyrészt komoly bérharcban állnak a 2008 óta állami irányítás, majd 2014 decembere óta száz százalékban állami tulajdonban lévő légitársaság vezetésével. Ennek egyik lépése volt még az előző, 2018. november 8-i sztrájk. Ennek következtében 376 munkavállalót sújtott a cég büntetésekkel, s emiatt a dolgozók ma újra tiltakoznak. Hivatalosan nem lehet tudni, meddig tart a munkabeszüntetés, de a cégvezetés huszonnégy órát tart valószínűnek.

A cégvezetés a múlt héten meglehetősen borúlátó képet festett az Aerolínesa Argentinas jelenlegi helyzetéről és jövőjéről. Luis Maldivo elnök kijelentette: a cég „gyakorlatilag csődhelyzetben” van és még a fizetéseket is állami kölcsönökből kell fedezni. Ez nem lenne új helyzet a cég számára, hiszen 2001–2004 között csődvédelem alatt volt, és csak 2004 áprilisában, a hitelezőknek kifizetett utolsó, 100 millió dolláros részlettel sikerült innen kikerülnie. Megfigyelők emlékeztetnek: a jövő évi választások előtt az állam nehezen engedhetné meg magának azt, hogy a légitársaság valóban csődbe menjen.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!