Halvány esély a rehabilitációra

Kemsei Zoltán   ·   2015.10.19. 11:15
00kicsi

A Budapest Szíve program – és itt szorítkozzunk kizárólag a tömegközlekedés megoldásaira – előrevetítette a Bajcsy-Zsilinszky út villamossínjeinek újrafektetését, ezzel a metróépítés miatt (meggondolatlanul, bár az adott kor, a hetvenes évek közlekedési koncepciói ezt indokolhatták) szétszabdalt budapesti villamoshálózat rehabilitációját is.

A régi végállomás bontása 2010 októberében kezdődött<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Hogy mire alapozzuk ezt? A Deák téri végállomáson a kihúzót a Deák Ferenc utca torkolatának a vonaláig, az út tengelyét követve hosszabbították meg, és a valamikori – és a jövőbeli – hálózat szempontjából ez a lényeges. A közművek áthelyezése, a Károly körút sétányosítása, a füves pálya, a fasorok csak járulékosnak tűnnek eme szempontokat követve.

Szinte a rendszerváltás óta téma a Bajcsy-Zsilinszky úti és a belső Váci úti villamosvonalak újjáépítése, a Nyugati téri kötöttpályás, felszíni átmenet megvalósítása (üzemi kapcsolat volt, a villamoskorszakban az igen korai időszakoktól eltekintve átmenő járat nem). A Westend bevásárlóközpont építésétől a Balázs Mór-tervig számtalan koncepció született.

Nemcsak a pályát, hanem szinte az egész Károly körutat felújították

A BKK végül 2015. augusztus 12-én indította el a közbeszerzést, amelynek ajánlattételi szakasza október 10-én zárult le, a tenderbontás október 20-ára, keddre várható.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek