Az átadás előtti utolsó simítások zajlanak az M4-es autópálya első üteménél. A még hiányzó részeken a pályaszerkezet építésének befejező munkáit végzik, felfestik a burkolati jeleket, humuszolják a padkákat és a rézsűket, kiépítik a vadvédő kerítést és a madárvédő falat. Hátra vannak még továbbá a forgalomtechnikai és vízépítési munkák – például a szalagkorlátok és a portálok építése –, illetve a füvesítés és a növénytelepítés.

Várhatóan még az éven átadják az M4-es autópálya Berettyóújfalu és az országhatár közötti szakaszát (fotó: NIF Zrt.)

A berettyóújfalui mérnökségi telep és autópálya rendőrség épületei elkészültek. A 2,95 kilométeres szakaszon három új híd épül, ezeknél jelenleg a befejező munkái zajlanak. Két hídnál a forgalomba helyezés előtt próbaterhelésre van szükség.

A napokban sor került egy, az autópályát keresztező földút alatti aluljáró, illetve a Kék-Kálló-csatorna feletti felüljáró próbaterhelésére. Mindkét hídszerkezet acél főtartókkal együtt dolgozó monolit vasbeton pályalemezes, úgynevezett öszvér szerkezetű.

A hidakat három, negyven tonna terhelésű gépjárművel terhelték. A próba során több teherállásban is vizsgálták a felszerkezet alakját és lehajlásait, a támaszok függőleges elmozdulásait, a pályalemez állapotát, illetve a szerkezet önrezgésszámát. A mérési eredményeket várhatóan november végéig kiértékelik.

A nettó 15,2 milliárd forint értékű fejlesztés uniós és hazai forrás felhasználásával, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósul meg. Az első szakasz kivitelezője a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!