Touch-and-go manőverek végrehajtása közben hasraszállt és lecsúszott az izlandi Keflavik repülőterének 11-es pályájáról egy gyári Szuhoj S100-as utasszálíltó.

A 97005 szám alatt regisztrált repülőgép öt személlyel a fedélzetén légiteszteket hajtott végre, egyhajtóműves oldalszeles megközelítéseket repült a CAT IIIa automata leszállórendszer próbájaként.

(fotó: Sævar Baldursson)

A futó nélküli földetéréskor a három főnyi repülőszemélyzet mellett két, a leszállórendszer légialkalmassági bizonyítványának megszerzése kapcsán dolgozó mérnök is a gépen volt, közülük az egyik szenvedett súlyosabb lábsérülest a gép kiürítésekor, őt kórházba vitték.

Az izlandi repülési hatóság megkezdte a vizsgálatot az ügyben. Az, hogy a gép furtók nélkül hasraszállt, történhetett technikai probléma miatt, de az AvHerald úgy tudja, az RNF nem zárja ki az emberi hibát sem. Egy másik repülésbiztonsági portál szerint a gép igen komoly károkat szenvedett. Azonban a Szuhoj civil repülőgépekkel foglalkozó divíziójának weboldalán a közlemény azt írja, hogy az első becslések szerint a balesetet szenvedett repülőgép javítható. Ugyancsak ebben a közleményben olvasható, hogy az incidens időpontjában a repülőgép minden rendszere rendben működött, ez a megjegyzés inkább pilótahibára utal.

Ahogy a Flightradar24 rögzítette a gép útját, úgy tűnik, hogy a személyzet a rosszul sikerült leszállásig más pályára más megközelítéseket repült

Mint ismeretes, ez a második gyári Szuhoj S-100-as amelyet súlyos baleset ér, tavaly tavasszal egy S100-as Indonéziában bemutató repülés közben, a vizsgálatok megállíapítása szerint a pilóták hibájából, hegynek repült, a gépen lévő üzletemberek és újságírók, valamint a teljes személyzet életét vesztette a balesetben.

A gépet gyártó orosz-olasz nemzetközi konzorcium az idén tervezte nagyobb példányszámban átadni az S-100-as újabb példányait immár nyugati (mexikói) megrendelőknek is, ugyanakkor a gyár igen súlyos anyagi problémákkal küszködik, fizetésképtelenség fenyegeti, az eladósodás mértékét pedig azért sem csökkenti kellően az eladott gépekbőpl vbefolyó bevétel, mert az idén készülő példányok közül tizet az Aeroflotnak kell átadni a korábban leszállított, de a gyár által ígért paramétereket nem teljesítő gépek helyébe.