Hazai helyi vasútnak gyárthat ismét szerelvényeket a Stadler

iho/vasút   ·   2019.12.21. 09:00
400px_be510_uetlibergbahn

A megállapodás értéke 46 millió 700 ezer svájci frank, vagyis körülbelül 13 milliárd 500 millió forint. A Be570 sorozatú, normál nyomtávú szerelvények a zürichi elővárosi vasúthálózat S10-es viszonylataként ismert Uetliberg-vonalon fognak közlekedni.

A 2014-ben forgalomba állított, szintén a Stadlertől rendelt Be510-esekhez hasonlóak lesznek a svájci gyártótól most vásárolt Be570-es szerelvények (kép forrása: Wikipedia)

A régebbi Be 4/4 520 sorozatú motorkocsik, valamint az alacsonypadlós B220-as betétkocsik kiváltására rendelt új vonatok hasonlóak lesznek azokhoz a hat, szintén a Stadlertől rendelt háromrészes Be510-es motorvonathoz, melyeket 2014-ben állítottak forgalomba a viszonylaton. A Be510-esek és az új Be570-esek egyaránt kétáramneműek, vagyis képesek közlekedni az Uetlibergbahn ezerkétszáz volt feszültségű, egyenáramú betáplálásáról, valamint az országosan elterjedt nagyvasúti, tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú rendszerről is.

Az ötven méter hosszú, háromrészes vonatokat az egyre növekvő utasmennyiség okán nagy utaskapacitásúra alakítja ki a Stadler: 143 ülő- és 187 állóhely lesz majd rajtuk. Az ajtóknál természetesen alacsonypadlós kialakítású vonatok utastere légkondicionált, az utasokat utastájékoztató rendszer informálja.

Az első szerelvényt várhatóan 2021 novemberében veheti át tesztelésre az SZU, a teljes flotta pedig a tervek szerint 2022 júliusában állhat forgalomba – számol be a Railway Gazette.

A zürichi Selnau állomást és az Uetliberg-hegy csúcsa közelében található Uetliberg állomást összekötő Uetliberg-vasút (német nevén Utelibergbahn) 1875-ben nyitott meg. A vonalat 1923-ban villamosították 1,2 kilovoltos egyenáramú felsővezetékkel. Az eredetileg 9,1 kilométer hosszú pálya szintkülönbsége körülbelül négyszáz méter: a korábbi Selnau állomás 414 méteréről kapaszkodik fel 813 méter tengerszint feletti magasságra. A legnagyobb emelkedés 7,9 százalék. A vonalat 1990-ben egy 1,3 kilométer hosszú alagút révén összekötötték a zürichi főpályaudvarral – így már 396 méterről kell felmászniuk a vonatoknak –, Selnau állomást pedig kétszáz méterrel arrébb helyezték át. A változóan egy- és kétvágányú szakaszon jelenleg kilenc megálló található, egy megálló pedig nem üzemel. A vonalból Selnaunál ágazik ki az S4-es viszonylatú Sihltal-vonal.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek