Helikopterrel a gát fölött: fotók, videó!

iho   ·   2013.06.09. 17:15
cim

Az online híradásokban és a médiában többször feltűnt egy fekete színű Mi-2-es helikopter, amely a Győrújfalu melletti gát megerősítésében szerzett elévülhetetlen érdemeket. Sokan nem tudják ugyanakkor, hogy ez a helikopter egy magánvállalkozás tulajdonában és üzemeltetésében áll, és a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal kötött együttműködési szerződés alapján végez katasztrófa elhárítási, megelőzési feladatokat – írja az iho/repüléshez eljuttatott összeállításában a Heliforce.hu.

(fotók, videó: Heliforce.hu)

„Csapatunkat speciálisan képzett szakemberek alkotják, akik felkészültek olyan különféle helyzetek kezelésére, mint például a vízből történő légi mentés vagy katasztrófahelyzetben történő légi teheremelés.

Szerda délután óta álltunk készenlétben Győr-Pér repülőterén a bevetési parancsra várva. Csütörtök délután kaptunk riasztást, amely alapján Győrújfalu határában megkezdtük a gát megerősítéséhez szükséges homokzsákok szállítását, fordulónként megközelítőleg egy tonna terhet.

A feladat komolyságát mi sem jelzi jobban, mint az, hogy időközben a honvédség helikoptereit is riasztották, de azok megérkezéséig a mi helikopterünk jelentette az egyetlen légi támogatást a védekezésben résztvevő önkéntesek, katasztrófavédők, katonák, vízügyi alkalmazottak számára. Pilótánk egyedülálló repülési tapasztalata tette lehetővé, hogy munkánkat nem kellett leállítani a sötétedés beállta után.

Péntek hajnalig megközelítőleg 70 fordulót végeztünk, leszállás csak üzemanyaggal való feltöltés idejére történt. Péntek reggel megérkeztek a honvédségi helikopterek, és folytatták a munkát.

Péntek este – a szürkület beálltakor – már ismét levegőben voltunk, mert biztosítani kellett a nagyfokú terhelés miatt pihenőre kényszerülő honvédségi helikopterek pótlását. A település kitelepítése befejeződött, a gát megerősítésén dolgozó gépek zajából kiemelkedett a helikopter rotorjának egyenletes zümmögése.

A korlátozott látási viszonyok ellenére Imreh Lajos egyedülálló szakértelmével irányította a Mi-2-est. Szerencsére a rövid ideig szemerkélő eső sem okozott gondot, és mire reggel megérkeztek a HM gépei, addigra már megközelítőleg 120 fordulót teljesítettünk. Ebből csak 20 esett a nappali órákra.

Feladatunk a Győrújfalu melletti gáton befejeződött, csapatunk visszatért a bázisra, ahol feladatra készen várja, hogy az ország mely területén lesz szükség legközelebb segítő beavatkozásukra. Bacsó Péter filmje óta tudjuk: ‚A Dunára figyelni kell! Mer a Duna az jön!’.

Nem ez az első eset, amikor vállalkozásunk segítséget nyújt természeti katasztrófák elhárításában, hiszen 2007-ben Kunfehértó, 2012-ben pedig Bugac melletti erdőtűz oltásában játszottunk döntő szerepet egyedi vízdobó-oltó technológiánk alkalmazásával” – írja a Heliforce.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.