Az erről szóló közbeszerzési pályázat a napokban zárult le. A villamos üzemű buszok beszerzésének értéke áfamentesen 246 millió korona (2,7 milliárd forint), a kontraktus szerint két töltőállomás is megépül a végállomásokon. A buszokat a cseh SOR Libchavy autóbuszgyártó cég gyártja. Az első villamos üzemű buszt körülbelül egy év múlva állítják majd forgalomba.

SOR EBN 11 elektromos autóbusz tesztje Prágában – ezt a típust rendelte Hradec Králové<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: DPP)

A jelenlegi beszerzési projekt a város Smart Cities stratégiájának a része, miszerint a jövőben a városi közlekedést biztosító járművek mindegyike villamos üzemű lenne. Hradec Králové közlekedési vállalatának jelenleg 130 autóbusza és trolibusza van, a járművek 75 százaléka még belsőégésű motorral működik. Az elektrobuszok beszerzése jelentős mértékben javít majd ezen az átlagon. Az Európai Bizottság rendelete szerint 2030-ig a városi tömegközlekedési eszközök fele egyéb meghajtású kell, hogy legyen. A villamos üzemű buszok és további trolibuszok beszerzésére a város 236 millió korona uniós támogatást kapott az Integrált Regionális Operatív Programból.

A város impozáns buszpályaudvara<br>(forrás: dpmhk.cz)

A Székesfehérvárnál is kisebb lakosságú településen – olvastuk az Omnibusz blog facebook oldalán – 26 viszonylaton 94 autóbusz, és 31 trolibusz közlekedik a 323 kilométer hosszú hálózaton évente 30 millió utast szállítva. Az önkormányzat idén közel 2 milliárd(!) forintnyi koronával támogatja a helyi közlekedést. Csak összehasonlításul, ha már felmerült: a volt koronázóvárosunkban 2016-ban 21,5 millió utas vette igénybe a szolgáltatást és nagyjából 350 millió forinttal járul hozzá az önkormányzat a helyi közlekedés finanszírozásához. Ez egyébként hazai viszonylatban igen jónak mondható.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!