Dunaújvárosban mostanában egyszerre két Szergej dolgozik, ezeket Székesfehérvár delegálja a nehézipari központba. Az egyik gépet a paksi vonalon láthatjuk, itt főleg a dunaföldvári bioetanol-gyár kiszolgálása látja el munkával, de még Paksra is adódik néha tehervonat. A másik Szergej a kikötőbe jár, itt nagyrészt a vasműnek hajón érkező ércet és szenet kell felvinni az állomásra, a késztermékeket (acélprofilok, -tekercsek) pedig a kikötőbe.

A 332-es remot tolat a kikötőben a naplementében<br>A képre kattintva galéria nyílik a közelmúlt dübörgéséről!<br>(fotók: Vörös Attila)

Már vagy két éve csak akkor látunk Dunaújvárosban régi Szergejt, amikor valamilyen terelés miatt plusz gépnek azt küldik kisegítésnek. A rácalmási siklás miatt hetekre kieső pusztaszabolcsi oldal helyett Rétszilas felé jártak a dunaújvárosi tehervonatok, de a 40-es vonal kizárásos vágányzárainál is a Rétszilas–Dunaújváros szakaszt használják, csak akkor a pécsi vonal vonatai.

Mióta Ferencvárosba már nem kell annyi Szergej, azóta Dunaújvárosba is mindig jut remot gép – mindkét állomásra Székesfehérvár küldi a remot Szergejeket. Régebben, ha valamiért nem volt elég 300-as Szergej, akkor Ferencváros élvezett elsőbbséget, Dunaújvárosba pedig classic gépet irányítottak. A 165-ös, 187-es és a 231-es fehérváriként gyakran megfordult Dunaújvárosban, de szombathelyi és egyéb honállomású mozdonyok is odakeveredtek. Ma már főleg a 330-as sorozatúakat láthatjuk a kikötőben vagy a dunaföldvári tartályvonatokkal dolgozni.

A 231-es még legutóbbi felújítása előtt, 2008 nyarán halad a kikötő felé

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!