Idén is komoly bővülést vár szabadidőautói értékesítésében a BMW globálisan és Magyarországon is, az X modellek a bajor márka értékesítésének harmincnégy százalékát tették ki 2017-ben, míg 2016-ban még csak huszonkét százalék volt az arányuk mondta el az MTI-nek Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója, amikor Budapesten bemutatták a márka legújabb modelljét, az X2-es szabadidőautót. Magyarországon még hangsúlyosabb a BMW szabadidőautók piaca, mint globálisan, ugyanis itthon az X modellek a márka értékesítésének harminchét százalékát tették ki. Tavaly összesen csaknem ezer darab X modell talált gazdára Magyarországon.

A BMW eddig öt különböző méretű X modellel rendelkezett, ezekből 1999 óta már több mint 5,4 millió darabot adtak el. Ez bővült most hatra az X2-es BMW-vel, amivel elsősorban a városi autót kereső fiataloknak céloznak. Az X2-es legolcsóbb változata kilenc és fél millió forinttól indul. A várható növekedést az X2-nek, a tavaly megújult X3-nak es a nyáron érkező új X4-re alapozzák. A márka egyik legsikeresebb modellje az X3-as, amelyből 2020-ban érkezik a teljesen elektromos változat.

A BMW Magyarország rekordértékesítéssel zárta az előző évet: 2016-hoz képest tizenhárom százalékkal több, 2 ezer 698 BMW-t adtak el. A BMW nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is rekordévet zárt az eladásokat tekintve tavaly: 2 millió 88 ezer 283 BMW-t adtak el, a csoporthoz tartozó MINI es Rolls-Royce márkák eladásával együttesen ez lett a cég eddigi legjobb értékesítési éve.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!