Így rostáltak Kispesten

Vörös Attila   ·   2015.07.05. 16:15
rostB--P7010188__150701

A zúzottkő-ágyazatnak tisztának, homogénnek és rugalmasnak kell lennie, hogy a vasúti járművek megfelelően fussanak a vágányon. Az ágyazat feladata, hogy a keréknyomást egyenletesen eloszlassa az alépítményen, biztosítja a talpfák/betonaljak stabil helyzetét és rugalmasságával csökkentse a vonat elhaladásakor jelentkező dinamikai hatásokat. Az ésszerű pályafenntartás egyik alapeleme az ágyazat rendszeres átrostálása, amelynek során a zúzott kőtől elválasztják a szennyező anyagokat. Mondanunk sem kell, hogy a rendszeresen elvégzett munka még mindig olcsóbb, mint hagyni lerohadni, ami sebességcsökkentéshez vezet és a felépítmény elemeinek az életidejét is csökkenti.

Dolgozik a gép...<br>(képek és videó: Vörös Attila)

Az ágyazat szennyeződéséhez nemcsak a gyomnövényzet elszaporodása járul hozzá, a környezetből és a rakományból is kerülhetnek be szennyező anyagok. A szennyeződések jelentős forrása az alépítmény is, az innen a vízzel fölfelé szivárgó anyagok is csökkentik az ágyazat rugalmasságát.

Kispest és Köki között a héten az ÁR-030-as gép zajongott. Napokon át rostálták az állomásközt, és ahogy elnéztük, elég jelentős mennyiségű szennyeződést választott ki a gép. Információink szerint ezt a vágányt 80 kilométeres óránkénti sebességűre akarják feltornászni a vágányzár végére – augusztus 20-áig még sokat kell ezen dolgozni...

A rostáló baromi hangos, az erre járó gyerekek figyelmét hosszasan lekötötte

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek