A MÁV 6-os számú vasútvonalán, azaz a Székesfehérvár–Bicske vonalon 1898-ban indult el a forgalom, nyolcvan évvel később, 1979-ben pedig megszűnt. A teherforgalom azonban megmaradt, 1980-ban felújították a Bicske és a hadsereg olajraktára közti két kilométert és a Lovasberény és Székesfehérvár közti huszonkét kilométert is. Ez utóbbi szakaszon maradt meg a forgalom máig, a Rail Cargo Hungaria favonatai járnak – sajnos egyre ritkábban. A vonal kedvelt célpontja a különvonatoknak is: 2009-ben például fotósvonatot szervezett Lovasberénybe a Trains.hu. Néha pedig filmet forgatnak, amihez végül is minden vasúti díszlet adva van: még járható a pálya, van szép állomásépület is, nyugodtan lehet dolgozni, nincsen vasúti forgalom.

Lovasberény és Pátka között rottyan a Púpos. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Március hetedikén újra egy filmjelenet összerakásában működött közre a 6-os vonal, a kellékszerelvényt pedig mint mindig, most is a MÁV Nosztalgia Kft. biztosította. Érdekes egy vonat volt: a 424.247-est hét kéttengelyes G-kocsi követte, majd a rezsókocsi, három Schlieren következett, a sort pedig a 114-es Púpos zárta. A cifra szerelvény a 30a fővonalon maximum negyvennel közlekedhetett, a vicinálison pedig húszas volt a menetrendje. A pálya sajnos igen rossz állapotban van, a szerelvény inkább tízzel döcögött, mint hússzal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!