A Knorr-Bremse Északnyugat-Indiában található panwali üzemében gyártja le a fékeket. A német gyártónak az üzlet elnyeréséhez két kulcsfontosságú kívánalomnak kellett eleget tenni: egyrészt rövid időn belül kell előállítania az alkatrészeket, másrészt pedig szigorú helyi előírásoknak is meg kell felelnie.

A következő évtizedekben India jelentős mértékben bővíteni szeretné vasúti teherszállítási hálózatát. Ezt két új, egyenként több mint ezer kilométer hosszú teherszállítási folyosó létrehozásával segítenék elő. Az egyik az ország északi részén fog vezetni, az északnyugati Pandzsáb államot az északkeleti Nyugat-Bengállal összekötve, a másik pedig a nyugati parton, Mumbai (az egykori Bombay) közelében található, és India legnagyobb konténerkikötőjének számító Jawaharlal Nehru kikötőt, valamint az attól északra található főváros, Delhi környékét kapcsolja majd össze. A nyolcszáz kétszekciós Prima E villanygép többek között ezen a két teherfolyosón is közlekedik majd: az akár hatezer tonnás teherszerelvények legfeljebb százhúsz kilométer per órás tempóval düböröghetnek. A nagy tömegek hatékony és biztonságos lassítását a Knorr-Bremse fékrendszerei fogják garantálni.

A Knorr-Bremse nyolcszáz kétszekciós Alstom-mozdonynak gyárthat fékrendszereket Indiában (látványterv: Alstom)

Klaus Deller, a Knorr-Bremse AG igazgatóságának elnöke és vasúti járművek üzletágáért felelős szakembere elmondta: a vállalat büszke arra, hogy részt vehet egy ilyen fontos infrastrukturális projektben. A Knorr-Bremse a mozdonyokhoz teljes fékrendszereket szállít: fékvezérlést, levegőkezelést és a forgóvázhoz szükséges berendezéseket, amelyek mindegyikét a helyi feltételekhez szabják. A rendszerek alapja a néhány éve már az Indian Railways új mozdonyainak többségén üzemelő CCBII-IR fékvezérlő-rendszer, ami már magában is a CCBII-rendszer továbbfejlesztése. A Knorr-Bremse az IR WAG12-es sorozatú ikermozdonyai közül kétszázötvennek legalább tizenhárom évig biztosítja a fékrendszer karbantartását.

A Knorr-Bremse három évvel ezelőtt telepítette át indiai üzemegységét a jelenlegi helyére. A lépés szükséges volt, mivel a világ második legnépesebb országának vasúti piaca gyorsan növekszik, a korábbi üzem pedig elérte kapacitásának határát. Az új helyszín huszonhatezer négyzetméternyi hivatali és üzemi területet kínál, ahol a Knorr-Bremse hűséges és nagy tapasztalattal rendelkező munkaerő szakértelmére támaszkodhat az elsősorban az indiai piacra szánt fékvezérlő-egységek, forgóváz-alkatrészek, kompresszorok és légszárítók gyártása során. A globálisan szabványosított Knorr-Bremse termelési rendszeren (KPS) alapuló termelés szoros együttműködésben zajlik a hitelesített regionális beszállítókkal. A palwali üzem segít a Knorr-Bremsének abban, hogy eleget tegyen az indiai piac magas lokalizációs követelményeinek, valamint hogy előállítsa a megbízással kapcsolatos hozzáadott érték nagy részét. Az első fékrendszereket 2017 közepén szállítja majd a Knorr-Bremse, a termelés pedig tizenegy éven keresztül fog zajlani.

* * *

KNORR-BREMSE Magyarország – Biztonságossá tesszük a gyorsuló jövőt. Csatlakozzon hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!