Az idestova évtizedes rendnek megfelelően nagy-, kis- városi és modellvasúti témákkal szolgálunk: mindenki a saját lovát dicséri, de a címlapsztori Nagy Terelés képes összeállítása veretes alkotás, egyben kedvcsináló, lévén már kikelet, és a cidri kockázata nélkül lehet eltölteni hosszú órákat a dízeles elegyek hangulatjavító látványa közepette mondjuk Börgöndön, Zichyújfalun.

Móricz Zsigmond rajongó vagyok, ez esetben a sokak által ismert oktató mozdonyvezetőre gondolok, aki „Birkákat vezessél, te állat!” felütéssel induló, lendületes és stílusos írásában a vezér és az utasai kapcsolatát bogozza.

A nagyvasúti rovat további témái: a vasúti vendéglátás elemző értékelése napjainkig, az alapvetéseket rögzítő, a magyar nagy sebességű vasút esélyeit taglaló írás, a sarkadi cukorgyáriak legendás SC2-esének emléket állító, Grátzer Ákosra és Mikola Tamásra is emlékező gyűjtés Felek Ferenctől, továbbá a magántulajdonban lévő 52 8079-as hadigőzös nyomába eredve ingázunk egyet Cseh- és Lengyelország között.

Slusszpoén: szovjet hálókocsik Európa vasútjain rengeteg ritka felvétellel, rendkívüli műgonddal papírra vetve, végül Desiro ML, aki csábítana, de ehhez nem lett eléggé vonzó.

Kisvasút: Tusnádi Csaba Károly sokáig fiókban őrzött fotói segítségével mutatja be hazánk legrövidebb életű erdei vasútját, a simongátit, a hírek között pedig beszámolunk a fenyvesi emlékmenetről és a gyermekvasúti járműrekonstrukcióról (is).

Városi vasút: helyiérdekűvel utazunk a biedermeier fővárosba, Badenbe, kiderül, mikor látogatott Árpád az Örsre, és tudósítunk a Fogaskerekűn elrendelt vágányzárról (is).

A modellvasúti oldalakon munkatársaink nürnbergi információik alapján összegyűjtötték és közreadták az összes, H0, TT és N építési nagyságban idén várható, magyar témájú vasútmodellt. Továbbá és egyebek mellett megtudhatjuk azt (is), van, amikor még a Piko is lehajol az apróért.

Kimaradt viszont a felhívás a lapból, bár ilyen sem volt még az utóbbi évtizedekben: pünkösdkor – a tízéves Székely gyors különvonat tiszteletére – farmotorossal (Ikarus55, az egyik legszebb, legegységesebb formatervű busszal, amit valaha készítettek a világon), öt napra (május 18–22.), Szeged érintésével elmegyünk Erdélybe; Csíksomlyóra, az Ezeréves határhoz, az Úz-völgyébe, a Kászonokba, ilyesmi. Néhány kiadó hely a buszon mindig akad, az Indóház olvasóinak is lehet csatlakozni, thf@indohaz.hu, vagy 06 1 787 56 26 a délelőtti órákban, ha nem lennék bent, Ildikó felírja a számot, mindenkit visszahívok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!