A megrendeléssel a potsdami Eisenbahngesellschaft Potsdam (EGP) teherfuvarozó magánvasút lesz a német gyártó új mozdonyplatformjának első vásárlója. A hagyományos Vectronoknál egyszerűbb és „gyengébb”, vagyis több helyett csak egyáramnemű (tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áram), százhatvan vagy kétszáz helyett csak száznegyven kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű, és 6400 helyett 5600 kilowatt teljesítményű Smartront (Smart+Vectron, vagyis „okos Vectron”) idén márciusban hívta életre a Siemensszámol be a Railway Pro.

A mozdonytípus első vásárlójaként három Smartront szerez be a Siemenstől a potsdami EGP (fotó: Siemens)

A vasúttársaság nyilatkozata szerint a futópróbák során a Smartron műszaki tulajdonságai meggyőzőnek bizonyultak. A közbeszerzési folyamat során a Siemens az egyszerű megrendelési procedúrával, valamint a rugalmas szállítási idővel is előnyt szerzett magának. A Smartronokat 2019 elején veheti át az EGP.

A Siemens Mobility a Smartronnal olyan erős, megbízható és költséghatékony mozdonyt kínál a társaságoknak, melyet kifejezetten a németországi, esetleg ausztriai teherszállítási igényekhez szabtak, ezáltal a beszerzési folyamat is egyszerűbbé válik. Szabványos változat, szabványos szerződés, egy ár – ez az elképzelés áll a Smartron mögött. A mozdonytípus első, 192 001 pályaszámú példánya már meg is szerezte a németországi közlekedési engedélyt – írja a Global Rail News.

A Vectron-platformon alapuló Smartront a szeptemberi berlini InnoTrans 2018 vasúti kiállításon és vásáron fogja bemutatni a nagyközönségnek a Siemens.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!