Abu Dhabi pályája magas madártávlatból<br>(fotók: Red Bull Air Race)

A verseny a szokásos rendben zajlott: a kvalifikáció után, amely (még) a 2016-os világbajnok Dolderer fölényét mutatja, egészen másképp alakult a 14-ek futamai során. Először a francia Le Vot és az amerikai Kirby Chambliss repült, Le Vot remek idővel teljesített, Chambliss csupán hat század másodperccel volt jobb nála, de Le Vot így is a legjobb vesztesként juthatott tovább. Következett Bolton és Mika Brageot, utóbbi úgy jutott tovább, hogy előbbi elkaszált egy pilont. Az első meglepetés: a tapasztalt Velarde az első Master Class szezonját kezdő brit Murphy után repült, és nagy meglepetésre valamivel lassabb volt, miközben ők ketten indították be a túlhúzásos sorozatot, vagyis a megszabott túlterhelés átlépését.

Bolton látványosan elnyesi a pilont

A következő párviadal során McLeod követte el ugyaneztr a hibát, a tavalyi bajnok Muroya csak szépen végig kellett, hogy repüljön a pályán a továbbjutáshoz. Kopfstein és Sonka versenye azért volt érdekes, mert Kopfstein eleinte gyorsabbanak tűnt, Sonka viszont az utolsó szakaszon tudott erősíteni és gyorsítani a továbbjutásig. Ivanoffnál gyorsabb volt Goulian, majd következett két nagyágyú, Matt Hall és Dolderer. Nos, Mat Hall gyorsan és tisztán repült, Dolderer is – egészen az utolsó fordulóig, amikor is következett a nagy csalódás, a G-limit átlépése, és ezzel az érvénytelen futam, vagyis a kiesés.

A standard hiba ezen a futamon a túlzott túlterhelés volt...

A nyolcas mezőnyből először Goulian és Hall került össze, érett a végső meglepetés, a pokolian gyors ausztrálnál még gyorsabbnak bizonyult az amerikai. Sonka és Le Vot párharcából a cseh pilóta került ki győztesen, miután a francia gépeének motorteljesítménye a versenyző elmondása szerint leesett az utolsó szakaszon. Brageot magasságsértés miatt veszített Chambliss-szel szemben, majd Muroya győzte le a frissen beszállt Murphyt.

Goulian kilenc év után ismét futamot nyert

A négyek döntőjét Goulian nyitotta, és mint máskor is a hétvégén, rendkívül tisztán és gyorsan repült, Sonka ideje a harmadik, Chambliss repülése a negyedik helyhez volt elég, a második leggyorsabb a japán Muroya lett. Majd az eredményhirdetés után jött a meglepetés, Sonka gépének gyújtórendszerében a műszaki felülvizsgálat meg nem engedett beállításokat talált, amelyek a vetélytársakéhoz képest nagyobb teljesítményt hoztak ki az egyébként standard motorból, ezért Sonka utolsó versenyeredményét törölték, ami azt jelenti, hogy visszaesett a negyedik helyre. A csapat nyilatkozata szerint a hibás beállítás nem azért történt, hogy a többiekkel szemben a cseh versenyző előnyhöz jusson, inkább az alaposabb ellenőrzés hiánynak tudták be a beállítás anomáliáját.

A pódiumon Muroya, Goulian és Sonka, a cseh versenyzőt végül a versenybizottság lesodorta a dobogóról

A végső sorrend tehát Abu Dhabi után Goulian, Muroya, Chambliss és Sonka. Következik áprilisban egy új, de nagyon látványosnak ígérkező helyszín, a francia Riviera, közelebbről Cannes. Még annyit a Challenger kupáról, hogy ennek az osztálynak, amelynek versenyét Florian Bergér nyerte, és amely kategóriában a magyar-francia Genevey is versenyez (ő is belefutott a túlzott túlterhelésbe…), megváltoztatták az alaptechnikáját, az Extrák helyett Edge-ekkel versenyeznek, ami azt jelenti, hogy bármelyikük is kerül majd fel a Mesterek Osztályába, könnyebb lesz beilleszkednie az ottani technikai mezőnybe.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!