Indul az Airbus és a Boeing orosz versenytársának építése

iho   ·   2014.02.05. 13:30
cim

Megkezdődik az új orosz utasszállító, az MSz21 építése, adja hírül az Irkut cég alelnöke, a típus gyártásának igazgatója. A részegységek az uljanovszki Aviastar vállalatnál készülnek, a cég egyaránt készít titánium- és kompozit-elemeket a géphez. Az első részegységeket, amelyek a középső törzs-szekció részei, márciusig szállítják át Irkutszkba, az összeszerelés helyszínére.

Az MSZ-21-esből, amit az orosz repülőipar a Tu-154-es és a Tu-204-es modern utódjának szán, először két repülőképes prototípust építenek. A berepülési és légialkalmassági program lezárását korábban 2016-ra tervezték, de a mostani hírek szerint ez legalább egy évet késik.

Az új orosz gép fantáziaképe...

A szokásos kétosztályos elrendezéssel a gép különféle variánsa 136-178, teljesen economy-székezéssel akár 212 utast is szállíthat majd, vagyis a típus közvetlen kihívója a jelenleg egyeduralkodó keskenytörzsű középhatótávolságú típusoknak, az A320-as és a B-737-es gépcsaládoknak. Sőt, tervezik egy olyan változatát, amely 230 férőhellyel nagyobb kapacitást kínál ebben a kategóriában, mint az európai és amerikai konkurencia gépei.

...és a kabinberendezés mock-up-ja

Az MSz-21- orosz és amerikai (Aviadvigatel PD-14, Pratt & Whitney PW1400G) hajtóművekkel egyaránt rendelhető, de a tervek szerint a gép hetven százalékban már az orosz technológiát képviseli. Januárban például megszületett a döntés arról is, hogy a gép segédhajtóműve (APU) is hazai gyártású lesz.

A gépből eddig 276 példányt kötöttek le, ebből 175-re van már fix szerződése a gyártónak. Valamennyi gépet orosz légitársaságok, lízingcégek, állami intézmények rendelték.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.