A baleset Thesszalonikitől negyven kilométerre, Adendro mellett történt, az áldozatok közül hárman már a szerencsétlenség bekövetkezésekor életüket veszítették, egy további súlyos sérült a kórházbaszállítás után hunyt el. További tizenhat sérültet mentettek ki a szerelvényből, a mentőszolgálat tájékoztatása szerint nincsenek közöttük turisták.

A szerelvény hátsó motorkocsija (fotók: AFP)

A görög vasúttársaság közlése szerint az IC 58-as számú vonaton hetven utas és öt vasúti alkalmazott utazott. A szem- és fültanúk elmondták, 21. 45-kor egy hatalmas csattanást, aztán dörgést hallottak, amikor az ötkocsis szerelvény eddig tisztázatlan okokból elhagyta a vágányokat. A tudósítás arról is beszél, hogy a szerelvény mozdonya egy lakóépületbe rohant. Ezt annyival kell kiegészítenünk, hogy az érintett szerelvény egy, az egykori NDK-ban konstruált, a Lokomotivbau und Elektrotechnische Werke, Hennigsdorf (LEW – a budapesti HÉV szerelvényei is ebben az üzemben készültek) által a görög vasúttársaság számára gyártott motorvonat, melynek nincsen mozdonya, a szerelvény mindkét végén motorkocsi foglal helyet. Az ötkocsis kivitel arra utal, hogy a szerelvény a második, 1995-től szállított garnitúrába tartozik, mely már az AEG égisze alatt készült.

Roncsok a pálya mellett

A ház lakóinak szerencséjük volt: a baleset pillanatában mindnyájan az emeleten tartózkodtak és utána el tudták hagyni az összeomlóban lévő építményt. A mentés után a tűzoltók megvizsgálták a házat és bontandónak ítélték, de a baleset lehetséges okairól senki nem adott még tájékoztatást.

A vonat szombat délután indult Athénból és aznap est érkezett volna meg Thasszalonikibe. A görög vasúttársaság főképpen EU-s támogatással jelentősen korszerűsíti vonalait, de az utóbbi évek pénzügyi krízisében ez a terület sem kap elegendő figyelmet.

Vonat és lakóház találkozása

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!