A hamburgi főpályaudvaron egy München felől érkező ICE-szerelvény felett szakadt a felsővezeték még vasárnap este. Szemtanúk szerint a tizenötezer voltos feszültség látványos tűzijátékot eredményezett. A csatolt szerelvényekből álló vonat első része már a peronhoz ért, a hátsó egység azonban még a peron nélküli vágányszakaszon állt meg.

A pályaudvar előterében rekedt vonat (fotó: Reuters)

A vonaton több mint négyszáz utas tartózkodott, ez a csatolt ICE3-as szerelvények befogadóképességét tekintve jó negyedháznak tekinthető, a vasárnap esti hétvégi utazási csúcsidő ellenére. Az utasok evakuálása során a legnagyobb problémát az okozta, hogy a két csatolt szerelvény között nincsen átjárás, ezért a hátsó vonatrészből a vágányok közé kellett az utasokat menekíteni.

Menekítés (fotók: dpa)

Ezeket a nehézségeket németes precizitással sikerült áthidalni. Az első vonatrészt százötven utas nyolc órára (azaz másfél óra után) elhagyhatta, de a hátsó vonatrészből minden egyes utast külön kellett lesegíteni, ez összességében több órát vett igénybe. Megpróbálták ugyan a szerelvényt előrevontatni, hogy a hátsó rész is peront érjen, de a potenciális vontatójármű meghibásodása miatt ez nem járt sikerrel. A legnagyobb csapást az étel és ital hiánya jelentette, hiszen a München és Hamburg közötti öt és fél órás menetidő majdnem kétszeres megnyúlásával senki sem számolt.

Javítják a felsővezetéket

A mentési munkálatok során a vezetékszakadásal érintett hátsó vonatrészt leföldelték – adják hírül a hírügynökségek: ezen értetlenül kell, hogy csóváljuk a fejünket, hiszen a világ összes járművei közül természeténél fogva egy vasúti jármű van a legjobban leföldelve. Sokkal inkább lehet szó az érintett vezetékszakasz leföldeléséről, amelyre a hiba kijavításához előírásosan szükség van. Ugyancsak biztonsági megfontolásokból lezártak néhány pályaudvarkörnyéki utcát is.

Éjfélkor az ICE-szerelvényt egy dízelmozdony elvontatta a Hamburg-eidelstedti fűtőházba. A baleset okát még vizsgálják, de a hétfői üzemkezdetre az érintett vágány ismét járható volt. A Faraday-kalitka pedig vélhetően minden fizika iránt érdeklődő olvasónk számára ismert. Akik elfeledték, itt tájékozódhatnak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!