Intermodális csomópont lesz Kecskeméten 2020-ban

MTI/iho   ·   2015.05.21. 09:39

Tima Zoltán, a Középülettervező (Közti) Zrt. vezető tervezője, a terveket bemutató sajtótájékoztatón Budapesten azt mondta, a projekt tervezése közel egymilliárd forintba kerül.

– A kivitelezés költségéhez uniós támogatásra pályázik a város és ha elnyeri, akkor 2020-ra tízmilliárd forintból felépülhet az intermodális csomópont – erről Takács Valentina, a kecskeméti önkormányzat kommunikációs vezetője beszélt. A tervezést egy háromtagú konzorcium nyerte el, ennek vezetője az Utiber Kft., a tagjai pedig az Unitef'83 Zrt. és a Közti Zrt. A közbeszerzés kiírója Kecskemét önkormányzata volt, a finanszírozás pedig az uniós Közop-forrásból történt.

Tima Zoltán kiemelte, hogy a jelenlegi vasútállomás funkciója megszűnik, azt az intermodális csomópont veszi át. Megépül két széles és fedett vasúti peron – ezek négy vágányt szolgálnak ki – valamint szintén kettő autóbusz peron. Ezek fölé kerül az új csomópont, amely egy utasforgalmi csarnokot tartalmaz, több kisebb kereskedelmi helyiséggel együtt. Ennek a területe valamivel több mint négyezer négyzetméter.

– A galériaszinten vasúti és autóbuszos szolgálati helyiségek kapnak helyet, továbbá a pinceszinten száz személykocsi befogadására alkalmas P+R parkoló épül. A teljes bruttó beépített terület 6550 négyzetméter – vázolta a részleteket a vezető tervező.

– A terv az intermodális csomóponton túl tartalmaz egy városi közlekedésfejlesztési elképzelést is. Megszűnik a jelenlegi belvárosi buszpályaudvar, így a távolsági buszokat új útvonalon kell eljuttatni az intermodális csomópontba. A városban több mint hetven buszmegállót szerelnek fel intelligens utastájékoztató táblával, és új buszfordulókat is kialakítanak. Mindez további mintegy hétmilliárd forintba kerül – mondta Takács Valentina.

A kommunikációs vezető kitért arra is, hogy a teljes költséget szeretnék uniós támogatásból megszerezni. Arra a kérdésre, hogy erre mennyi az esély, azt válaszolta, hogy a Mercedes megtelepedése miatt növekszik a város lakossága, amelyet infrastruktúrával is követni kell. – Miután a magyar GDP-növekmény jelentős hányadát ez a gyár adja, a kormánynak is érdeke a fejlesztés – jegyezte meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek