A franciaországi hivatalos látogatáson tartózkodó iráni elnök, Hassa Rouhani ,és a francia államfő, François Hollande jelenlétében írták alá a már korábban jelzett szerződést, és napvilágot láttak a pontos számok is: hetvenhárom szélestörzsű és negyvenöt egyfolyosós gép. Típusok szerint: huszonegy az A320-as „classic” és huszonnégy a neo-családból, huszonhét A330ceo plusz tizennyolc A330 neo, tizenhat a legújabb típus, az A350-es még nem kész, hosszabb törzsű verziójából; végül nem is nyolc, hanem tizenkettő óriás A380-as.

A szerződés része a karbantartási szolgáltatás, a pilóták és földi kiszolgálók képzése, segítség az új gépek szolgálatba állításához és hatékony üzemeltetéséhez.

Ugyancsak széleskörű szerződést írt alá az iráni közlekedési miniszter az ország légiközlekedési infrastruktúrájának modernizálásáról, a a léginavigációs rendszer fejlesztéséről, a szabályozás harmonizálásáról (nyilván a nemzetközi regulációval), technikai és akadémiai kiképzésről, ipari együttműködésről.

– Tiszta lett az égbolt Irán utazóközönségének, az Airbus büszke arra, hogy Iránt ismét a nemzetközi repülő közösség tagjaként köszöntheti – mondta az Airbus elnök-vezérigazgatója, Fabrice Bregier. Az Iran Air elnöke, Farhad Parvaresh is az iráni polgári légiközlekedés újjászületéséről beszélt, ami „olyan partnerekkel, mint az Airbus, a lehető legmagasabb szinten történik”. Azt az Airbus közleménye egyébként nem tartalmazza, hogy csak az iráni nemzeti légitársaság részesül a vásárlásból, vagy az ország más légicégei is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!